8 gb Harde schijf met windows xp erop,willen we helemaal schoonmaken.Maar hoe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaofneen

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2010
Mijn broer heeft nog een desktkop computer pentuim III 450mhz met een een harde schijf van 8 gb staan voor zijn kinderen te leren werken met een computer op internet enz... Maar nu is de hard schijf helemaal vol met foto's enz..er staat 0 mb vrij op de harde schijf.eerst gaan wij de foto.s op een dvd of cd branden.

Nu is mijn vraag.

Wij willen deze computer met windows xp (sp 1) erop geinstalleerde helemaal schoonmaken,groot schoonmaken willen we doen,maar ! wij hebben geen windows xp herstel enz...
Welke stap voor stap kunnen wij het beste eerst uitvoeren tot windows xp " terug nieuw is " ?

Je bedoelt dat je je computersysteem helemaal opnieuw wilt installeren? Dan moet je gewoon de installatie-cd erin doen, opnieuw opstarten en opnieuw installeren. Of anders een (externe) schijf formatteren. Dit doe je door naar deze computer te gaan, muis naar die schijf, rechtermuisknop, formatteren. En dan klikken op snelformatteren.

Grtz,

0622

Je bedoelt dat je je computersysteem helemaal opnieuw wilt installeren? Dan moet je gewoon de installatie-cd erin doen, opnieuw opstarten en opnieuw installeren. Of anders een (externe) schijf formatteren. Dit doe je door naar deze computer te gaan, muis naar die schijf, rechtermuisknop, formatteren. En dan klikken op snelformatteren.

Grtz,

0622

Ja dat bedoel ik,de computer helemaal opmieuw installeren,maar ! ik heb geen windows xp installatie cd/dvd !

Als ik zo het doet zoals jij het heeft gezegd met te formatteren,is formatteren het zelfde als je dat doet met een windows xp installatie cd/dvd ? Zijn nu alle oude gegevens op de harde schijf ook verwijder en is de computer terug zoals je hem nieuw heeft gekocht ?

Dit verstaan ik niet zo goed wat dit eigenlijk wil zeggen een ( externe schijf formatteren ofwel wil je bedoelen een tweede harde schijf.Want deze dekstkop heeft maar 1 harde schijf van 8 gb en heeft geen tweede harde schijf in de dekstkop staan. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ja, ik dacht dat je missschien ook meerdere partities had, een voor bestanden en een voor het besturingssysteem.
Ja, het heeft hetzelfde effect, maar ik zou het niet doen want dan het je geen systeem meer en kan je je pc niet meer gebruiken. Dus ik zou een ander XP systeem misschien downloaden, branden en dan formatteren en dan de stappen van mijn vorige post doen. Je systeem is dan wel illegaal. Als je dat niet wilt moet je maar naar jouw pc-winkel gaan(waar je je pc hebt gekocht) en hem daar opnieuw laten installeren. Je kan het best gewoon de bestanden die de kinderen hebben opgeslagen branden en verwijderen van je pc. Want je hebt toch geen problemen, zoals een trage pc ?

:) ik heb eerst 2/3 van de foto's eerst naar de prullenbak verwijder en dan die anderen foto's eerst op een cd-rw gebrand,dan die gebranden foto's naar de prullenbak verwijder,dan heb ik die 1/3 foto's van de niet gebranden foto's van de prullenbak terugzetten enz...Dan hebben we alles verwijder op de harde schijf wat we niet meer nodig hadden enz...

Dan hebben we allemaal gedaan.

1. Schijfopruiming gedaan.

2. Foutcontrole gedaan.

3. Schijfdefragmentatie gedaan.

Nu hebben we weer 1,60 gb beschikbaar terug op de harde schijf en gaat het weer prima op internet enz... :thumb:

Ja ik ook blij en opgelet,deze computer werk nog heel goed op internet voor forum te lezen e-mail enz...en voor de krant te lezen op internet.Maar je moet geduld hebben en dan pas weet je hoe snel de computer nu draaien op internet. :cool:

Als je heel veel filmjes wil zienop internet,je weet wel dan kom je te laat met deze computer. :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan