8 gb voor windows xp mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvbmaster

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
ik lees op internet dat voor windows xp het maximum ram 4 gb is
dan is mijn vraag ik wou 8 gb in mijn pc doen ( dan hoef ik dat eerste paar jaar niet meer te upgraden) ik heb windows xp pro 32 bit en wil die ook met 8 gb
zoniet wil het dan wel met windows vista of ander besturings systeem?

alvast bedankt

Met Windowx XP heb je er niets aan.

Vista 32-bits ondersteunt ook maar iets meer dan 3GB, alleen Vista 64 bits ondersteunt meer geheugen

En eh.... de eerste paar jaar niet meer te upgraden??

Je gaat nu toch niet 5Gb overbodig intern geheugen kopen wat over een paar jaar weer verouderd is??

Laatst bewerkt:
zelfs als het wel zou kunnen zou het weinig tot niets opleveren.
voor xp is 1gb, maximaal 2 prima.
Bij vista helpt het wel (2 tot 3 gb is dan zat), maar dat is (nog) iets langzamer dan xp
Win je dus ook niet veel mee.
mvg leo

oke dan zet ik er wel 4 gb in ik heb 4 van die bankjes op het moederbord en zou ik eigelijk 4 keer 2 gb doen maar doe ik wel 2 keer 2 gb
bedankt voor de snelle reactie
en ik zat er aan te denken om vista ultimate te kopen en is mijn vraag schiet ik daar veel mee op dan met xp?

Wanneer je 4gb wilt gebruiken zul je in ieder geval win vista x64 moeten hebben.
Anders wordt er slechts 3gb herkend.
De vraag welke beter is, is niet zo één twee drie te beantwoorden.
Windows xp is in ieder geval sneller, maar vista kan meer en ziet er beter uit, maar kent nogal wat problemen.
Wanneer de pc met Vista goed draait werkt het wel prettiger dan xp (vind ikzelf, maar hier komt vast commentaar op:rolleyes:)

ik ken mensen die hebben vista en zeggen dat je er heel makkelijk mee werkt maar ik denk dat het is waar je aan gewent ben ik had zelf ook een hele poos windows 98 en toen xp en dan moet je erorm wennen aan xp dus ik denk als je een tijde met vista werkt dat vista dan makkelijker is denk ik hoor:o

zou ik wel 8 gb kunnen met linux of mac besturingsystemen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan