8 piepen bij opstarten met HD7950 en GTX275

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter2499

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2011
Hoi,

Ik had vanmiddag mijn pc schoongemaakt (met een zacht kwastje en een beetje lucht), toen had ik alles weer netjes aangesloten en toen ik wou opstarten, piepte hij 8 keer kort en verder gebeurde er niets.
Nu weet ik dat dat aan de videokaart ligt, dus een GTX 275 gepakt, maar hetzelfde probleem.
Geheugen er ook uitgehaald en er weer ingedaan, geen resultaat.
Verder CD speler afgekoppelt, internet afgekoppelt, 2 van de 3 hdd's afgekoppelt, dus alleen stroom en DVI.
Ook geprobeerd met HDMI en VGA.

AMD Athlon x4 640
8 gb 2200mhz
asrock 980DE3/U3S3
samsung ssd 120gb (aangesloten, 2x 1tb (niet aangesloten)

Zit aangesloten op een LG 24'' monitor.

mvg

edit: Titel moest 8(!) piepen zijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Titel naar 8 piepen aangepast. :)

Videokaart slot nog even uitgeblazen, nadat je de piepen kreeg? Ook je geheugenbanken even opnieuw erin gedaan?

8 short Display memory Read/Write test failure
Voor een Ami bios.

Kaart een paar keer uit en in plaatsten proberen.

Spanning er ook volledig af gehad met de contactstop na het probleem en reseating van de videokaart?

Titel naar 8 piepen aangepast. :)

Videokaart slot nog even uitgeblazen, nadat je de piepen kreeg? Ook je geheugenbanken even opnieuw erin gedaan?

Jup, videokaartslot is schoon, zelfde geldt voor geheugenslot.
Beide geheugenbankjes zijn eruit, en er zit nu 1 in terug.

Voor een Ami bios.

Kaart een paar keer uit en in plaatsten proberen.

Spanning er ook volledig af gehad met de contactstop na het probleem en reseating van de videokaart?

Heb beide kaarten er al een paar keer in en uit gehad.

Ja, stroom was er af.

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst een bios reset met de clr_cmos plegen.

Volledig kaal opstarten met alleen de CPU, de systeemspeaker en voeding uiteraard, bij een ander soort bios beeps na uitzetten 1 reepje geheugen plaatsen en booten, weer bios beeps, uitzetten en videokaart plaatsen en booten, zelfde probleem?

Bios reset met clr_cmos? Is dat het batterijtje?

Resultaat van kaal opstarten (cpu, speaker, voeding en aan/uit stekkertje), 3x lange piep
Resultaat van kaal opstarten 2 (cpu, speaker, voeding, aan/uit stekkertje, en 1 geheugenbankje), 8x korte piepjes, als van tevoren.

mvg

De 3x beep zonder geheugen is logisch, want dat is de foutmelding voor 'geen 64Kb BASE memory'
8x kort = 8 short Display memory read/write error The system video adapter is missing or defective

Het lijkt er dus op dat er nog ergens geen contact wordt gemaakt met de videokaart.

is had een keer een soort gelijk probleem, heb er toen een beetje remmenreiniger in de videokaartslot gespoten en dat hielp.
Zou dat hier ook kunnen werken?

Lol, contactspray zou nog kunnen al geloof ik niet dat het een contactprobleem is.

Kaarten in een andere PC uitproberen mogelijk? lijkt me sterk dat ze beide het hebben begeven maar toch.

Bios reset met clr_cmos? Is dat het batterijtje?
Kan, een poosje eruit zonder spanning op de PC maar op blz. 19 van het manual staat hoe je het doet met of een jumper of die 2 pinnen even kortsluiten, wederom spanningsloos.
ftp://europe.asrock.com/manual/980DE3U3S3.pdf

Nog garantie op het moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan