80 GB hdd mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

terenaam4u

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2006
hallo

ik heb een pc met de volgende specificaties:

CPU type : intel celeron 4A, 2400 MHz (6x400)
Moederbord : MS-6526G(L) (3 PCI,2 DIMM,Audio)
Geheugen : 512 MB

Ik heb er op dit moment een ST340015A 40 GB harde schijf op staan
maar ik wil hem graag uitbreiden met een 80 GB hdd.

weet iemand misschien of mijn pc dat aan kan?

Voor zover ik weet, kan je een zelfs 500 GB HDD erop aansluiten. Dat heeft (denk ik) niks te maken met de specificaties van je systeem.

En al zou dat zo zijn, dan kan jouw systeem dat wel aan.

Bij de laatse bios versie (3.5 datum 2003-05-13) is het 160 Gb probleem opgelost, dus 80 Gb gaat zeker lukken.

Voor zover ik weet, kan je een zelfs 500 GB HDD erop aansluiten. Dat heeft (denk ik) niks te maken met de specificaties van je systeem.

Pas op wat je zegt, het is echt niet zo dat elk moederbord zomaar elke grootte harddisk ondersteunt!!!

Ik heb hier b.v. een prima MSI KT4 Ultra, die ook maar max 160Gb per harddisk ondersteunt!

ik heb zelfs een windows 95 met een pentium overdrive van 70MHZ op 40GB draaien, dus waarom niet? zolang je maar een up-to-date bios heb:rolleyes:

PS
lol, overdrive....

Bedankt voor je snelle reactie. ik zat ook te twijfelen of ik een 80 GB hdd
kon aansluiten, had van anderen gehoord(buiten dit forum) dat dat wel te
maken kan hebben met je moederbord, maar nu zijn die twijfels uit mijn
hoofd gevlogen, bedankt voor je hulp, succes verder.:thumb:

ik heb zelfs een windows 95 met een pentium overdrive van 70MHZ op 40GB draaien, dus waarom niet? zolang je maar een up-to-date bios heb:rolleyes:

PS
lol, overdrive....

Dus waarom niet? Omdat dat simpel weg niet ondersteunt word. Er is niet altijd een bios update voor beschikbaar. En ook lang niet iedereen weet hoe je een bios moet updaten;)

PS
lol, overdrive....

En toch houdt dat niet in dat elk moederbord elke willekeurige grootte harddisk ondersteunt, ook niet met een up-to-date bios!:rolleyes:

Even voor alle duidelijkheid: ik verwacht ook geen enkel probleem met een 80Gig schijf in het systeem van TS.
Alleen reageerde ik verder op de opmerking dat je er ook gewoon b.v. 500Gig in kan hangen, zomaar in elke PC, en dat is dus beslist niet waar!

En toch houdt dat niet in dat elk moederbord elke willekeurige grootte harddisk ondersteunt, ook niet met een up-to-date bios!:rolleyes:

er zijn nu zo veel reacites op mijn vraag dat ik nu in de war ben
ik begin weer te twijfelen of mijn moederbord een 80 gb hdd wel
of niet ondersteunt, van de ene hoor ik dat ik zelfs een 500 gb
erop kan aansluiten en van de ander dat niet elk moederbord
dit ondersteunt. :confused:

Pas op wat je zegt, het is echt niet zo dat elk moederbord zomaar elke grootte harddisk ondersteunt!!!

Ik heb hier b.v. een prima MSI KT4 Ultra, die ook maar max 160Gb per harddisk ondersteunt!

Ik zal voortaan pas antwoorden als ik het zeker weet:o

Laatst bewerkt:
nu we het er toch over hebben, als je moederboord het niet aankan, kan je hdd of mobo dan stukgaan?

In principe niet, alleen je HDD zal niet werken en/of herkend worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan