800MHz versus 1066MHz.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruiker543

Banned
Lid geworden
7 feb 2010
Hallo,

Ik heb nu 4GB DDR2 geheugen erin (2 x 2GB) van elk 800MHz per bankje.

Mijn moederbord zal echter 1066MHz aan moeten kunnen volgens de verpakking. Dit is dan wel overclock (OC).

Maar mijn vragen zijn:

1. Krijg ik hier geen problemen mee qua temperaturen en stabiliteit?
Ik lees op internet dat dit weleens problemen kan geven zoals Blue Screens Of Deaths;

2. Moet ik dan ook wat veranderen in de BIOS als ik 1066 bankjes wil gebruiken?;

3. Is het verschil merkbaar en heeft het dus wel nut?

Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt door een moderator:
heeft volgens mij nauwelijks enig merkbaar verschil, zowel in temperaturen en stabiliteit (ook al is oc soms iets minder stabiel) als in snelheid. zal dus niet echt de moeite waard zijn.

Bedankt.
Was ik al bang voor dat ik er niet tot nauwelijks iets van ga merken. :confused:

De geheugenbankjes die ik nu heb zijn uitstekend maar van een B-merk: V-Data.
Ik wil(de) graag over naar een A-merk zoals Kingston* of Corsair. :p (ook al is het alleen om het idee) :d

Als ik dan toch nieuwe wil dan kan ik net zo goed 1066MHz aanschaffen; zo dacht ik.

Graag ontvang ik meer reacties.

* Het wordt Kingston want andere keus is er niet voor mij. Ja, of GeIL.. maar die naam alleen al.

Laatst bewerkt:
Gewoon jw 800 erin laten zitten. Je merkt toch geen verschil.
Zonde van het geld om er 1066 in te prikken.

Verschil zal je niet merken.

Dan kan het wel zijn dat je Mobo dit ondersteunt maar het moet dan ook door je processor ondersteund worden, wilt het dan ook sneller "draaien".

theo, maakt allemaal niks uit hoor. ik zou zeggen laat gewoon deze zitten die je nu hebt en vervang ze pas als ze stuk zijn. je zult echt niks merken.

Ik ben eruit.

Ik spendeer geen geld aan 1066MHz geheugen. Het heeft inderdaad geen enkele zin. :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan