802.11 b/g of b+g

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurjen78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Zojuist bezig geweest met de installatie van UPC draadloos internet.

Bij de installatie CD ontvang ik een USB adapter. Tijdens de installatie wordt mij gevraagd de USB adapter aan te sluiten. Na het invoeren van de SSID en wachtwoord is de installatie voltooid.

Mijn Laptop heeft een draadloze interne kaart en naar mijn mening heb ik de USB adapter niet nodig.

Helaas is de UPC modem/router niet vindbaar via mijn interne kaart, maar wel via de USB adapter. Ik heb via mijn IPhone gecontroleerd of de router vindbaar was, positief resultaat.

Het enige verschil wat ik heb kunnen vinden tussen de USB adapter en de interne kaart is dat ze resp 802.11 b+g en 802.11 b/g zijn.

Is dit de reden van mijn probleem?

802.11 b+g en 802.11 b/g ..... geen verschil.

Op de meeste laptops kan de draadloze netwerkkaart hardwarematig worden in- of uitgeschakeld. Dit om het onbedoeld zoeken naar netwerken uit te schakelen als je 'en route' bent.
Daarvoor zit aan de voorkant van de laptop, of boven het toetsenbord meestal een knop, of je moet een toetscombinatie F.. + Ctrl o.i.d. gebruiken. Ga dat eerst eens na in de manual van je laptop.

Laatst bewerkt:
volgens mij betekent b+g en b/g hetzelfde. probeer eens de drivers van je interne kaart opnieuw te installeren. die kun je vinden op de site van je (laptop)leverancier.

*edit: wat Teun zei :D

802.11 b+g en 802.11 b/g ..... geen verschil.

Op de meeste laptops kan de draadloze netwerkkaart hardwarematig worden in- of uitgeschakeld. Dit om het onbedoeld zoeken naar netwerken uit te schakelen als je 'en route' bent.
Daarvoor zit aan de voorkant van de laptop, of boven het toetsenbord meestal een knop, of je moet een toetscombinatie F.. + Ctrl o.i.d. gebruiken. Ga dat eerst eens na in de manual van je laptop.

Teun,

Klopt, aan de voorkant van mijn laptop zit een toets waarmee ik kan kiezen of ik mijn draadloze kaart wil aan- of uitschakelen.

Ik begrijp alleen niet waarom mijn draadloze kaart de router van UPC niet kan vinden, terwijl hij wel 25 andere adressen ziet.

En zoals gezegd, wanneer ik met mijn iphone zoek naar draadloze netwerken, dan is mijn UPC router wel vindbaar.

Ik kan niet bedenken wat de reden zou kunnen zijn voor het niet vinden van de UPC router door mijn draadloze kaart.

Hoi,

Je laatste aanvulling maakt duidelijk dat je netwerkkaart gewoon werkt.
Mogelijk staat jou netwerk met specifieke instellingen (die niet 'kloppen) in het netwerkoverzicht.
Werk je onder Vista?

Beste lezers,

Helaas heb ik het probleem nog niet kunnen oplossen, heeft iemand nog een ideetje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan