802.11 G of N

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan1987

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2010
Hoi helpers,

Ik zit in dubio. Ik heb een ADSL lijn (20/10) modem en wireless router in een. De wireless modulle in het modem kent alleen 802.11 b\g. Nu valt regelmatig de verbinding weg of is de verbinding erg traag. ik twijfel om een 802.11 N router te kopen( http://www.routercenter.nl/product/78981/linksys-wrt120n-ew-wireless-n-home-router.html#specificaties ). op internet lees ik dat het zoiezo stabieler is, maar kunnen alle wireless netwerkkaarten "het N signaal" aan?

Kan iemand mij adviseren?

N router

Het probleem zal je niet verhelpen, door het kopen van die router.
Probeer eerst te onderzoeken, wanneer en waar het signaal wegvalt.

Het aanschaffen van een betere router met WiFi N ondersteuning kan wel degelijk een flinke verbetering opleveren. Ik had dezelfde problemen met de WiFi module van het standaard Tele2 modem, wegvallende verbindingen en als hij dan een keer werkte ontzettend traag.

De meeste huidige N routers hebben 3 antenne's en daardoor een veel beter bereik.
Verder ligt de transferrate ook een stuk hoger.

Linksys routers schijnen goed te werken maar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik heb zelf een Sitecom W-306 aangeschaft met een grote verbetering als gevolg.
Lees evt. ook mijn review.

Edit: Niet alle netwerkadapters ondersteunen N, maar de routers zijn backwards compattible, ze kunnen dus terug schakelen naar G of zelfs B met behoud van de 3 antenne's (extra bereik) je transferrate zal achter wel terug lopen.

Laatst bewerkt:
Een 802.11N verbinding is zowieso al veel sneller en stabieler, alleen je netwerkkaart moet het kunnen ondersteunen. Het heeft echter geen nut om een snellere router te kopen als je verbinding met je ISP erg traag is. Ga eerst eens naar speedtest. Daar laat je je verbinding testen. Dat post je dan hier.

Ook post je hier welke draadloze ontvanger er in je PC/notebook zit. Dat vind je door de start knop+pause/break toets tegelijkertijd in te drukken. Bij XP kies je dan eerst het tabblad hardware en dan kies je apparaatbeheer. Bij Vista/7 kies je in de zijbalk apparaatbeheer. Dan klap je het onderdeel netwerkadapters open en daar maak je een screenshot van.

Hierna zullen we eens kijken of het nut heeft om een 802.11 N router te halen.

Greetzz,
Timo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan