802.11g of 802.11n router bij ziggo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlotruck

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2010
Ik heb al een geruime tijd een abonnement bij ziggo: Alles-in-een EXTRA, met downloadspeed van 120mb/s.
Ik weet dat dat niet de reële snelheid is, maar het zal liggen op iets van 80 a 90 mb/s denk ik.

Ik heb er toen bijgekregen:
- Router > @home Netgear W614v6 802.11g
- Modem > @home Arris TM 501 B

Ik heb twee pc's thuis, een xp home edition, die bekabeld aan is gesloten op de modem. De internetsnelheid ervan is goed.

Nu heb ik een aantal maanden een nieuwe pc erbij die boven staat, met een W-LAN kaart van Ralink, die 802.11n ondersteunt, maar de router die ik nu heb, ondersteunt tot 802.11g.
Daardoor heb ik nu best wel traag internet met een lage snelheid.

Zou het de moeite waard zijn om een 802.11n router te bestellen, merk ik dan veel verschil?

Alvast bedankt.

lokaal is je snelheid trager dat is 54,0MBps en met N kan tot 300Mbps lokaal.

Ja als je router dual band is en je router 300N is dat moet je er boven zitten, maar kabel is altijd sneller dan draadloos en stabieler.

Laatst bewerkt:
Maar raad jij me aan om een nieuwe router te halen?
Moet ik op nog meer zaken letten?

Je hebt sowieso een nieuwe router nodig...

Beetje zonde om een 120 mb verbinding van Ziggo te gebruiken op een 54 mb router...

Als jij hier een link kan posten van welke router jij zou willen kan ik en andere die deze vraag lezen ook kiezen ook kunnen bekijken na de router die jij zou willen en kunnen wij zeggen ja dat is goed voor jou.

Snap je het nog een beetje?

In ieder geval alvast bedankt voor de snelle reacties.
Ik ga binnenkort bij Ziggo informeren wat zij in de aanbieding hebben, maar daarvoor moet ik inloggen, en die gegevens worden mij als het goed is vandaag toegestuurd.

Ik zit nu te zoeken op routercenter.nl, maar ik had nog een aantal vragen.

1. Maakt het merk veel uit?

2. Wat is de wifi-snelheid, de beschrijving ervan is mij niet helemaal duidelijk.

3. Hoeveel wifi-banden heb ik nodig voor...?
- Voor een desktop, die bedraad is aan de modem
- Een desktop die draadloos is verbonden aan de router.
- Een laptop die draadloos is verbonden aan de router.
- Een smartphone die gebruikt maakt van het draadloze netwerk van de router.

4. Wat is de Ethernetsnelheid, 100mbit/s of 1000 mbit/s.?

5. Maakt de beveiliging veel uit, ik heb nu altijd al WEP-beveiliging gehad.

Zouden jullie deze vragen aub willen beantwoorden?

Alvast bedankt.

Is het dan ook gegarandeerd dat ik boven de 250 mb/s zit?

Carlo, het is inderdaad interessant om een nieuwe router te halen, maarrrrrrr... je internetsnelheid is max 120Mbit/s en daarboven zul je dus nooit komen. De snelheid op je eigen netwerk zul je wel flink kunnen verhogen, maar dan moeten alle apparaten hoge snelheden ondersteunen en snelheidsverlies hou je toch altijd.

Carlo, het is inderdaad interessant om een nieuwe router te halen, maarrrrrrr... je internetsnelheid is max 120Mbit/s en daarboven zul je dus nooit komen. De snelheid op je eigen netwerk zul je wel flink kunnen verhogen, maar dan moeten alle apparaten hoge snelheden ondersteunen en snelheidsverlies hou je toch altijd.

Bedoel je dat dan andere apparaten niet meer werken?
Kan anders niet de nieuwe router aansluiten op de modem, en de oude router op de nieuwe aansluiten?

Op hoeveel mb/s zal ik ongeveer uitkomen met de nieuwe router, de oude router heb ik nu 7,3 mbit/s bij speed.io, is dat snel?

Carlo, bij oudere routers heb je niet alleen op je wifi gedeelte een beperking tot 54 mbps, maar op de internet kant van de router ( WAN kant ) zit vaak ook een limiet. Oudere routers gaan vaak niet boven de 40mbps.
Tegenwoordig zijn er hele goede routers te krijgen die wel de volledige snelheid kunnen halen op bedraad en draadloos gebied. Kijk eens naar een D-link DIR-655, Netgear WNDR3700, Linksys E4200 of een Draytek 2130N.
Die laatste is wel de duurste maar echt een heel goed ding, die heb ik ook voor ziggo en werkt super op 120 mbit, zowel bedraad als draadloos.

Laatst bewerkt:
Ik heb nou niet bepaald een oude pc, eentje uit april 2011, van HP voor 999 euro.
Ik kan tot 802.11n ondersteunen, maar ik begrijp wat je bedoelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan