802.11g router met 802.11n netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

stykurgh

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
hallo,

ik weet niet of dit hier helemaal goed staat..

mijn vraag:

ik heb een modem/router in een en die ondersteunt alleen de 802.11g standaard. nu wilde ik een 802.11N netwerkkaart (pci) voor in mijn pc kopen. maar nou was mijn vraag 1. kan dat? en 2. merk ik daar verschil mee qua snelheden en signaal sterkte?

mvg

michel

Als je router alleen de G-standaard ondersteunt heeft het geen zin een netwerkkaart te kopen die de N-standaard heeft(wat de snelheid betreft),wat niet wil zeggen dat je het niet moet doen,want je bent dan al voorbereid voor als je,in de toekomst, wel een router/modem krijgt die de N-standaard ondersteunt. Het is eigenlijk alleen van belang voor je thuisnetwerk en heeft niets met je internetsnelheid te maken.

Laatst bewerkt:
oke dus die netwerkkaart met 802.11N kan wel gewoon verbinden met mijn router en alles werkt wel gewoon alleen het gaat dan nog steeds gewoon via 802.11G ?! en het heeft dus op dit moment geen zin?!

bedankt voor de reactie btw

ik had toch nog ff een vraagje. als ik overstap op 802.11 N en ik koop een nieuwe router en nieuwe netwerk kaart voor in mijn pc werkt het dan? of heb je daar ook een speciale modem voor nodig?

Nee daar heb je geen speciaal modem voor nodig omdat alles via de nieuwe router gaat en het modem alleen dient voor de doorvoer van het signaal (breedbandverbinding) van je provider.

802.11g en 802.11n

Ik heb begrepen dat als je een 802.11N router hebt en je een g usb ontvanger in je pc hebt zitten dat dan de router op g snelheid gaat werken en PC's met een N ontvanger ook op g snleheid gaan werken. Klopt dit?
Is dit probleem op te vangen met een dual band router of moet ik N usb sticks kopen voor alle pc's in huis?

Dank!

als je een n router of n netwerkkaart/usb stick hebt, dan werkt dit op de snelheid van 802.11g. als het allebij 802.11n is dan werkt het gewoon op n snelheid. Aan een dual band router heb je alleen iets als je netwerk kaart dit onderstuent.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan