80mb van ZIggo en ik haal slechts 16 mb- hoe kan dit??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iejoor

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Wie helpt?
ik heb sinds gisteren alles in 1 van ZIggo, alles werkt, maar de internetsnelheid lijkt nergens op. Ik heb het zwaarste pakket gekozen 80mb, en ik haal draadloos met een N router en een N ontvanger 16mb. Bedraad haal ik 25- maar ook geen 80.

Help!!:shocked:

Hoi,

Ik weet niet hoe Ziggo de overgang naar een abo met een hogere download regelt.
Ik heb UPC.
'Vroeger' moest je via een aparte link bij UPC dit nieuwe contract activeren voordat de verbinding daadwerkelijk 'op snelheid' was.
Tegenwoordig moet je de kabelmodem een tijdje uitzetten (ik houd zelf een half uur aan, want je id. wordt compleet gereset en dat werkt pas als je de modem wat langer van de stroom afhaalt) en niet de bekende 15-30 seconden.

Als je geen verdere instructies hebt van Ziggo (wat me overigens niet verbaasd :confused:), probeer dan eens de modem een half uurtje uit te zetten ......

Wie helpt?
ik heb sinds gisteren alles in 1 van ZIggo, alles werkt, maar de internetsnelheid lijkt nergens op. Ik heb het zwaarste pakket gekozen 80mb, en ik haal draadloos met een N router en een N ontvanger 16mb. Bedraad haal ik 25- maar ook geen 80.

Help!!:shocked:

Hallo,

Wij hebben hetzelfde probleem. wij hebben van HETNET 8mb. maar we halen 600kb/s.
Het ligt hoe ver je van de centrale zit.
Dus als wij bijvb 30 km ver weg van de centrale zit dan is het logisch dat we niet de hele complete snelheid krijgen.
Ps: 25mb is best snel!

Is het nu wat duidelijker?

Mvg Windowsfaq

Is het nu wat duidelijker?

Mvg Windowsfaq

Wat zou nu eigenlijk duidelijker moeten zijn ..... dat TS tevreden moet zijn met een snelheid die maar liefst meer dan drie keer zo traag is dan waarvoor hij betaalt?

Jou persoonlijke verhaal heeft niks te maken met zijn probleem naar mijn idee.
En inderdaad: voor HETNET c.q. adsl is 25MB "Verschrikkelijk" veel ..... maar dat is het laagste (en goedkoopste) abo bij Ziggo en UPC.

Laatst bewerkt:
En daarnaast heeft afstand geen invloed bij de kabel dus het verhaal gaat hier niet op

Probeer eens in de veilige modus een speedtest. Ik heb 60 Mb van UPC en de speedtest is ook 60 Mb. In het begin was dat anders, n.l. 25 Mb normaal en in de veilige modus 60 Mb. Ik kwam er achter dat MBAM op de achtergrond stond te draaien. Dus dit uitgezet. Mss dat er nog andere antivirus-programma's draaien?

voor Ziggo problemen kijk op het onafhankelijke gebruikersforum:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php

Hoi,

Ja, dat is wat zeg: nauwelijks een abo bij Ziggo en je bent al aangewezen op het gebruikersforum ..... ;)
Ik denk toch, dat mijn eerste reactie vooralsnog de meeste kansen biedt .....

@lejoor:
Je geeft aan 'sinds gisteren' een nieuw (of wellicht gewijzigd?) abo te hebben.
Weet je wel zeker dat dat op dit moment al is ingegaan?
Het duurt soms een paar dagen (bij Ziggo zelfs tot een week) voordat dat daadwerkelijk is geëffectueerd .....

Maar daar zitten wel meer ervaringsdeskundigen dan op dit forum !

Gij zegt het ..... ;)

Maar daar gaat het me ook niet om.
Als iemand net een nieuw of gewijzigd abonnement bij Ziggo aangaat, en je hebt daar direct al problemen mee, dan mag je toch rekenen op goeie support van de aanbieder zélf, zonder dat je moet terugvallen op gebruikersforums .... of ben ik nou malende .....
Dat bedoel ik dus.

En over 'ervaring' gesproken: de nodige problemen met Ziggo zijn me niet onbekend.
Een dochter in Groningen én in Utrecht met de nodige 'ziggo-perikelen' en een tante (van 91 notabene) in IJmuiden die vanwege digitale tv vette problemen met Ziggo heeft gehad ....

Laatst bewerkt:
Maar daar zitten wel meer ervaringsdeskundigen dan op dit forum !

O ja....jij durft...op dat forum zitten meer probleemgevallen met ziggo.

Maar lejoor,
doe de internet kabel eens rechtstreeks in je computer dus zonder tussenkomst van je router.
ga dan eens naar speedtest.net en doe daar de test eens.
Welke snelheid krijg je dan?

O ja....jij durft...op dat forum zitten meer probleemgevallen met ziggo.

Tja .... wellicht gaat het net als bij Chelloo. Als je daar kijkt, lijkt het of die site compleet door UPC is ingelijfd :(
Niks anders dan 'lovende woorden' over de geweldige ontwikkelingen bij UPC ...... door de 'adepten' van Chelloo zélf notabene.
Hoezo "Gebruikersforum" ......

ziggo draadloos met een 20 Mb abbo.

Dus ze doen precies waarvoor ik betaal.

Ik bied alleen hulp aan met de raad ook eens op het Ziggo gebruikersforum te kijken, maar ja: stank voor dank !

Ik bied alleen hulp aan met de raad ook eens op het Ziggo gebruikersforum te kijken, maar ja: stank voor dank !

Hoezo dát nou joh .... word je boos?
Je hebt groot gelijk met je advies.
Maar ik denk even mee met de vraagsteller ... en dus - nog - niet in dit stadium, maar als de reactie van de helpdesk van Ziggo zelf geen soelaas biedt ;)
Zou jij toch ook doen?

Laatst bewerkt:
Mijn eerste vraag zou zijn waarmee je die snelheid haalt? Is de bron waar je het vandaan haalt wel snel genoeg? Andere vertragende factoren zoals de verwerkingssnelheid op je pc?

Hallo iedereen
heb de ziggo kast 30 min uit gehad en weer aangedaan, en nog eens gemeten
met kabel zit ik nu (op de router met een gigabit aansluiting) op 48 mb
Dat scheelt dus heel veel, was een hele goede tip. Nog steeds niet de 80 die ze beloven, maar dat schijnt idd een kwestie van 1 week wachten te zijn - voordat ze alles in gesteld hebben (heb ze gebeld en kreeg een twijfelachtig antwoord dus zal mij benieuwen)

Via G wireless haal ik 8 a 9 mb op speedtest.net naar brussel of rotterdam - zit 10 meter bij de router vandaan. Vooralsnog dus geen goede resultaten en aangezien ik maar 1 pc bedraad heb (die van mijn zoon) - wireless niet tevreden. Vanmiddag nog power dingen gehaald die je in stopkontakt steekt en dan wel snelheid zou moeten halen- haal ik ook geen snelheid op want "is een andere groep en daar zijn die dingen niet voor gemaakt meneer" Wat een bull****- of niet?

en wat is de snelheid op de bedrade pc van je zoon ?

Hallo iedereen
heb de ziggo kast 30 min uit gehad en weer aangedaan, en nog eens gemeten
met kabel zit ik nu (op de router met een gigabit aansluiting) op 48 mb
Dat scheelt dus heel veel, was een hele goede tip. Nog steeds niet de 80 die ze beloven, maar dat schijnt idd een kwestie van 1 week wachten te zijn - voordat ze alles in gesteld hebben (heb ze gebeld en kreeg een twijfelachtig antwoord dus zal mij benieuwen)

Via G wireless haal ik 8 a 9 mb op speedtest.net naar brussel of rotterdam - zit 10 meter bij de router vandaan. Vooralsnog dus geen goede resultaten en aangezien ik maar 1 pc bedraad heb (die van mijn zoon) - wireless niet tevreden. Vanmiddag nog power dingen gehaald die je in stopkontakt steekt en dan wel snelheid zou moeten halen- haal ik ook geen snelheid op want "is een andere groep en daar zijn die dingen niet voor gemaakt meneer" Wat een bull****- of niet?

Je bent nogal 'verwarrend': je hebt het (topicstart) over Wireless-N en nu weer over -G; en over gigabit, terwijl niet duidelijk is of je router dat ook ondersteunt.
Ben geneigd om te zeggen dat je tevreden moet zijn met wat je hebt en het verder te laten voor wat het is ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan