83. etc. IP-adres moet 192. etc. IP-adres worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lampje666

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Gegroet!
Ik heb een probleempje. Ik heb (logisch) een modem aangesloten op het router. Router aangesloten op de computer en van de router gaat er nog een kabel naar beneden naar een nieuwe (2e hands) computer. Waar al een internet verbinding in staat.
Nu dacht ik. Kabel in de computer beneden prikken en het werkt. 2 avonden achter elkaar zitten *****n en ben er nog niet uit wat het probleem is.
Ook ff navraag gedaan bij een IT'er die geeft aan dat het fout is dat er een 83. ip-adres naar voren komt bij IP-config. Dit moet een 192. adres zijn schijnt? Hoe ga ik dit voor elkaar boksen dat er beneden ook internet is??
Schijnt iets te zijn met poorten en NAT/DHCP aanzetten, maar dat is alleen het geval bij draadloos router vermoed ik?
Ik heb een Sitecom LN-118 5 aansluitingen Switch (Bedrade) Router.
Please help me out :D

Bvd

Je hebt een netwerkswitch gekocht ipv. een breedband router.
Je moet dus een breedband router kopen, en die via de zgn. WAN aansluiting (ook wel Internet aansluiting genoemd) aansluiten op de modem van de provider. PC's sluit je dan op 1 van de 4 LAN aansluitingen aan.
Natuurlijk kun je ook een breedband draadloze router als je denkt dat binnen afzienbare tijd ook draadloos verbonden gaat worden in je huis. Vergeet dan niet om de draadloze instellingen goed te beveiligen in de router, anders kunnen anderen draadloos meeliften.

Tijs.

Je hebt een netwerkswitch gekocht ipv. een breedband router.
Je moet dus een breedband router kopen, en die via de zgn. WAN aansluiting (ook wel Internet aansluiting genoemd) aansluiten op de modem van de provider. PC's sluit je dan op 1 van de 4 LAN aansluitingen aan.
Natuurlijk kun je ook een breedband draadloze router als je denkt dat binnen afzienbare tijd ook draadloos verbonden gaat worden in je huis. Vergeet dan niet om de draadloze instellingen goed te beveiligen in de router, anders kunnen anderen draadloos meeliften.

Tijs.

Allereerst bedankt voor de reactie. Ben zelf nog wat aan het vogelen geweest en inmiddels is het me wel gelukt om de 2e PC beneden ook van internet te voorzien. En ja een 'echte' router is misschien wel een goed idee. Wat ik wel gek vind is dat nu ik mijn PC beneden in ingang 3 van de switch heb geplugd (ingang 1 = modem, ingang 2 = PC 1) beide computers het wel doen, maar mijn PS3 komt nu niet meer online, kan dit hier gevolg van zijn? In de Dixons vertelde een medewerker mij dat het alleen in de eerste 2 poorten/ingangen zou werken, maar dat lijkt me sterk want waarom zitten er dan 4-5 op?

Dus het volgende probleem is dat mijn PS3 niet meer online komt :x Iemand ervaring hiermee of een logische verklaring?

Bvd :D

Het is nogal simpel:
Als je niet Telenet (België) als provider hebt (en ik geloof dat Belgacom op dezelfde manier werkt), dan heb je maar 1 publiek ip-adres dat je kunt gebruiken.
Zonder breedband router kan er dan dus maar 1 apparaat op Internet.
[Telenet geeft elke gebruiker er 2, dus kunnen (zonder een breedband router in te zetten) 2 apparaten tegelijk op Internet.]

Meer hoef ik eigenlijk niet te vertellen: Bepaal of je Telenet/Belgacom hebt, en indien ja, dan kunnen 2 apparaten tegelijk op Internet in jouw setup.
Heb je geen Telenet/Belgacom, dan kan er maar 1 apparaat tegelijk op Internet.

Ik vermoed dus dat daarom de ps3 geen ip-adres krijgt: De toegekende publieke ip-adressen zijn volledig gebruikt, en dus krijgt de ps3 er geen.

Koop een bedrade of draadloze breedband router (met 4 LAN aansluitingen), en je bent van dit probleem af.

Succes,

Tijs.

allemaal leuk en aardig maar ip adres is wel goed maar geen internet verbinding met mijn ps3 graag hulp...

Zijn het dan 192.168.x.x adressen die je clients krijgen? Of nog steeds de publieke adressen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan