8600GT Super+ 1GB ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was lichtelijk ironisch bedoeld, maar goed, we gaan weer ontopic: het lijkt mij dat deze topic opgelost is. :)

Ik vind niet, dat dit topic is opgelost.

De meningen lopen duidelijk uiteen en er komen nauwelijks reacties op de ervaringen van TS.

De meningen lopen duidelijk uiteen en er komen nauwelijks reacties op de ervaringen van TS.

Hoe moeten we dan reageren: ''goh, wat fijn dat het gelukt is, maar dat hadden we (in ieder geval ik) eigenlijk wel verwacht''.

Jij zegt:

Machine is iets 'luidruchtiger' geworden, maar draait tot nu toe prima.

Ik zeg daarop: fijn dat het gelukt is, en de temperaturen zijn in orde, dus alles ziet er prima uit. Veel plezier ermee, het lijkt me compleet veilig. :)

Hoe moeten we dan reageren: ''goh, wat fijn dat het gelukt is, maar dat hadden we (in ieder geval ik) eigenlijk wel verwacht''.

Jij zegt:

Ik zeg daarop: fijn dat het gelukt is, en de temperaturen zijn in orde, dus alles ziet er prima uit. Veel plezier ermee, het lijkt me compleet veilig. :)

Je hebt gelijk !

Wilde alleen m'n ervaringen met anderen delen, ook omdat er nogal onenigheid bestaat.

Fabrikanten moeten natuurlijk altijd extra voorzichtig zijn bij het opgeven van veilige waardes. In de praktijk kun je vaak met een voeding met een lager vermogen dan als veilig opgegeven, prima uit de voeten. Bij een merkloos ding moet je dat niet doen, maar bij Fortron kun je dat wel doen. Laten we het zo stellen: wij raden niet aan om met een 300 Watt voeding deze videokaart te draaien, maar als het zoals nu prima lukt, dan is er m.i geen reden om het te laten. :)

Je gaat in je reacties een beetje voorbij aan het feit dat grafische kaarten een 'hot item' zijn.

De waarden , die ik eerder heb aangegeven, gelden nog steeds.

Je gaat in je reacties een beetje voorbij aan het feit dat grafische kaarten een 'hot item' zijn.

De waarden , die ik eerder heb aangegeven, gelden nog steeds.

Ik geloof dit ik niet precies begrijp waar je heen wil.

Zoals ik het begrijp ,wordt er gesteld dat de voeding niet vervangen hoeft te worden wanneer de kaart goed werkt.
En gezien het feit dat de kaart inderdaad goed werkt, van zichzelf helemaal niet zoveel stroom nodig heeft (<50w) en niet heet wordt, lijkt me dat er verder niets meer hoeft te gebeuren.

Laatst bewerkt:
Ik geloof dit ik niet precies begrijp waar je heen wil.

Zoals ik het begrijp ,wordt er gesteld dat de voeding niet vervangen hoeft te worden wanneer de kaart goed werkt.
En gezien het feit dat de kaart inderdaad goed werkt, van zichzelf helemaal niet zoveel stroom nodig heeft (<50w) en niet heet wordt, lijkt me dat er verder niets meer hoeft te gebeuren.

Dat lijkt mij ook, ik begrijp ook niet precies wat ronnie bedoelt. :)

Dat lijkt mij ook, ik begrijp ook niet precies wat ronnie bedoelt. :)

Het was even 'spannend'.
Voor mij was het installeren van de kaart een rigoreuze ingreep.

Wanneer er dingen zijn gezegd, die niet gezegd hadden moeten worden, dan spijt me dat.

Blijft echter mijn verbazing over het feit dat in DXDiag in Systeem 3454 MB - van 4 GB - herkend wordt en in Beeldscherm het Totaal Geheugen is aangegeven met 2483 MB.

Niets aan de hand hoor:)
Bij een forum is het net als met email, voor je het weet heb je een onbedoeld misverstand.
Je kent en ziet elkaar tenslotte niet

Wat betreft het geheugen.
Het is bij een 32bits besturingssyteem normaal dat er niet meer dan ongeveer 3,2 gb herkend wordt.
Dat heeft met de adressering van het geheugen te maken.
Wat er precies bij beeldscherm vermeld staat en waar weet ik eigenlijk niet.
Bij apparaat beheer staat ook het geheugenomvang vermeld, dat moet hetzelfde zijn 3454 mb

wat een hoop reacties voor één simpel antwoord, ja/nee, het antwoord is van mij uit 100% ja, want ik heb een 8800GT OC'd @stock oc , en een C2D 2,4Ghz en mijn systeem verbruikt bij 100% stress, gpu mem en cpu slechts 187Watt,en op de doos staat dat ik minimaal 450 moet hebben, en ik heb 400watt .dus waarom zou een 8600GT meer dan 300 watt gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan