8800 gtx probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

snipnip9

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
als ik mijn 8800 gtx (videokaart) in mn pc maak start hij wel op kom ik ook naar het bureaublad maar sluit hij weer af na 1 min hij geeft dan 2x 3 (snelle) piepjes
SOS:confused:

heb je wat meer info voor ons?

- hoelang heb je die kaart al in je systeem?
- sinds wanneer doet dit probleem zich voor?
- beschik je over de nieuwste drivers?
- weet je zeker dat hij goed is aangesloten?
- waaruit maak je op dat het de videokaart is die dit doet?

ik had hem eerst in mn pc maar niet zelf erin gezet 3 maande ofzo maar toen deed hij het niet goed meer omdat hij niet goed genoeg gekoelt was ik heb nu een videokaart koeler erop gezet maar nu krijg ik dit gedoe
de drivers kloppen
nee weet niet zeker met de stroom het moet 2x 6 pins zijn maar ik heb 1x 6 pins en nog een keer 6 pins waar draadjes naar toe gaan
het staat er met grote letters op dat het de 8800 gtx is en als jede pc opstart staat er: nieuwe hardware gevonde: nvidia geforce 8800 gtx en dxdiag geeft het ook aan

kan het zijn dat de cooler niet goed gemonteerd is, endat hij daardoor te warm word?? als hij te warm word sluit hij namelijk af ter beveiliging

Wat je ook nog even na kunt kijken, is of de koeler wel aangesloten is.
Afsluiten is inderdaad een teken van dat hij misschien te warm word.

heb je wel de oude drivers gedeinstalleerd (van eerdere videokaart / onboard videokaart)?
Anders probeertt windows drivers te installeren, terwijl er al drivers geinstalleerd zijn voor de videokaarr. Conflict -> restart.
(zoiets kan ik me voorstellen)

Warmte kan ook.
Test het eens uit door een tijd in de bios te gaan zitten. Kijken of de pc dan ook afgesloten wordt.

bedankt ik ben er al uit het is de warmte koeler aansluiting is kapot
is het mogelijk een aansluiting van de behuizing koeler eraf te knippen en hem daar aan te maken (behuizing aansluiting heeft 3 gaatjes waar 1 snoertje naar toe gaat) videokaart koeler 3 gaatjes met 3 snoertjes)

Klinkt als dat je videokaart een 3pins aansluiting voor koeler heeft.
Hiervoor hoef je niks los te knippen, want waarschijnlijk zit er nog een aansluiting waar een fan op kan op je moederbord, gewoon naar 3 pinnetjes zoeken.
Of je hebt nog ergens een 3 pins naar 5 pins hebben liggen dan kan je hem gewoon op een molex doen.

das ook een probleem de driepins aansluiting van de videokaartkoeler is kapot (zo gekocht op marktplaats) wat wel kon is de aansluiting eraf knippen en de draadjes op het moederbord solderen want die aansluitingen los kopen was geen optie

ik zou niks gaan zolderen als je hier geen ervaring mee heb.
over wat voor soort aansluiting hebben wij het nou?
deze toch?
power_supply_3pin_connector.jpg

of bedoel je deze?
mini-3-pin.jpg

Die kan je gewoon op je moederbord aansluiten, even zoeken naar 3 pinnetjes, met de tekst " casefan" erbij.

Als je em niet kan vinden, dan help ik/wij daar ook wel even bij.

nee ik kan hem wel vinden maar ik denk dat ik hem toch ga solderen tenminste vraag mn opa wel die heeft daar veel ervaring en heeft veel kleinere soldeer bout ik heb het al geprobeerd om de draadjes om de 3 pinnetjes te draaien en de koeler werkt dan dus ja ik ga dan geen nieuwe kopen :rolleyes:

Ik snap het even niet.
Het is gewoon een connector op een connector duwen.
Waarom zou je dat willen zolderen?
Als je die op je moederbord soldeert kan je ook nooit meer een nieuwe videokaart kopen omdat deze dan vast zit door dat draadje?

Kun je me het uitleggen want ik snap het even niet meer.

het probleem van het connector op connector drukken is dat de connector kapot is dus ik heb hem al afgeknipt en de draadjes gestript en nu ga ik hem aan het moederbord solderen

ow op die fiets, connectortje kost hooguit 25 cent, wil je riskeren dat je nooit meer een andere videokaart erop kan? en anders heb ik nog wel een connector voor je

ja ik had al gevraagt en geprobeert maar je kreeg er geen andere connector op

dan stuur ik je er eentje met nog een stukje draad eraan, dan hoef je alleen de draadjes te verbinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan