8800gt 2.0?

Status
Niet open voor verdere reacties.

merijntjuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
ik ga binnekort een 8800gt aanschaffen maar is het slim om een pci-e 2.0 moederbord te kopen want daar zit ik de hele tijd aan te twijfelen want de een zegt dat het niet nodig is en de andere zegt van wel en nog een andere zegt dat je ze gewoon op een 2.0 slot kan aansluiten maar er geen gebruik van kan maken........ Kan iemand mij helpen??

mgv,

merijntjuh

Hoi,

Je kan hem gewoon volgens mij op pci-e 1,0 slot aansluiten ik heb het eerst mijn 3870 ook gewoon op aangesloten en nu ben ik overgegaan op een pci-e 2.0 moederbord omdat ik crossfire wil gaan draaien en heb de 3dmark 2006 op alle twee losgelaten en het scheelt iets van 300 punten meer dus dat is dan eigenlijk ook de moeite niet.

Modag

De 8800GT zou ook moeten werken in een PCI-e (1) slot, de huidige kaarten verbruiken niet eens de volledige bandbreedte van de bus zover ik weet. Dus zal versie 1 t.o.v. 2 weinig tot niets uitmaken.

heeft iemand ook een idee welke 8800gt ik zou moeten nemen ?

1. Point of View Videokaart PCI-e GeForce 8800GT 512MB 2xDVI/HDTV 200 euries
2. XFX Videokaart PCI-e GeForce 8800GT XXX 512MB 2xDVI/HDCP 240 euries

mgv

Het verschil zit hem meestal in de kloksnelheid en/of koeling. De kloksnelheid kun je zelf ook verhogen dus daar zou ik niet meer geld voor uitgeven.
Wat dat betreft zou ik de POV nemen en 40 Euro op zak houden, kun je weer een stillere/betere koeling van kopen bijv.

Ik weet toevallig uit betrouwbare bronnen dat de POV koeler vand e kaart redelijk beroerd is, er zijn betere. Hij maakt veel lawaai en temperaturen zijn redelijk hoog hoorde ik (sorry absolute numbers hebi k niet).

Ik zou voor de XFX gaan, gegarandeerde kloksnelheden kortom sowieso dat er een fatsoenlijke cooler op zal zitten!

POV gebruikt de Nvidia reference koeling, en XFX heeft ook kaarten met een iets andere koeling. Deze bedekt alleen niet de hele kaart.
Dus als we jou betrouwbare bron mogen geloven heeft 90% van alle 8800GT kaarten een crappy koeler.
Klopt het zijn niet de beste dingen en persoonlijk zou ik die 40 Euro dan ook steken in een 3rd party koeler, die stiller is en beter koelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan