8800GT kapot, upgrade nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn videokaart is kapot, dus overclocken zal op dit moment moeilijk gaan. Ik heb echter gekeken naar overclock videos en ben wel bereid om het overclocken van mijn CPU te proberen. Stel dat ik hem naar 3.0Ghz overclock (en eventueel hoger als dat mogelijk is) wat raad je me dan aan om te kopen?

Laatst bewerkt:
Ik heb op hwcompare.com gekeken en de 5870 ziet er erg leuk uit. Zou mijn cpu (en voeding) die aankunnen met eventueel een kleine overclock mocht dat nodig zijn?

Of er misschien nog een goedkope cpu, die op mijn moederbord (p5k-e wifi) past, dat ik zou kunnen halen die geen bottleneck vormt?

Nu moet ik er ook nog even bij zeggen dat ik wel van plan ben om mijn cpu binnen een jaar te veranderen naar een ander, maar wat ik op tweakers kon vinden was dat de socket 775 cpu's nogal duur zijn in vergelijking met bijvoorbeeld een i5 op een andere socket. Dat zou dan betekenen dat ik ook mijn moederbord zou moeten vervangen en daar heb ik op dit punt nog geen zin in, de videokaart die ik nu koop zal dan alvast ook voor de toekomst moeten zijn.

Laatst bewerkt:
ik zou de cpu als ik jou was gewoon laten zitten en een overklock uit lvoeren
dan hou je geld over voor een goede videokaart

socket 775 cpu's zijn idd niet goedkoop voor wat ze kunnen

de HD5870 zit tussen de HD6870 en HD6950 in en ook die kaart zal dan een OC willen hebben

als je een nieuwe topic begint in overklocking topic zal ik je helpen

Ik ga dan voor de bovengenoemde 5870, die ziet er erg leuk uit voor die prijs. Ik zal dan binnenkort een topic openen voor het overclocken van mijn Q6600. Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Ik heb nog een vraag echter, ik kwam deze tegen voor €199,- op tweakers en de prijs van dat ding loopt snel op naar de €400, terwijl de andere maar rond de €160 zit. Is er een groot prestatie verschil tussen deze 2 dat eventueel de €40,- verschil waard is? Uit de naam op te maken is het enige verschil dat ik zie dat er 2g aan geheugen zit ipv 1g. Is dit gewoon een marketing truukje ofzo?

dat zullen de kaartjes zijn die nog met de oude inkoop prijs zijn ingekocht
en als ze dan die kaartjes gaan door verkopen dan willen ze natuurlijk niet opeens 300 euro verlies maken

vandaar dat de prijzen zo verschillen

en er zit ook nog verschil in het geheugen de eerste link heeft 2GB en de andere heeft 1GB
2GB zal jij niet zo snel nodig hebben tenzij je van plan bent om je computer aantesluiten op 2 tv's :P

Laatst bewerkt:
Ah ok, vandaar. Dan ben ik nu klaar met mijn vragen over deze topic, bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan