8800GT overkill?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsvanhorn

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hallo,
Ik heb dit systeem:
Acer F690GVM
DualCore AMD Athlon 64 X2, 2100 MHz (10.5 x 200) 4000+
NVIDIA GeForce 8300 GS (128 MB)
en 2gb RAM geheugen

Ik erger me nogal aan de videokaart en zag dat de 8800GT erg goed is, mij vraag is dus of de 8800GT overkill is?

Hoi,

overkill misschien niet (?) maar.....

Systeem eisen 8800GT:

1. Microsoft Windows® 2000/XP
2. A PCI-Express compliant motherboard with full size expansion slot
3. Installation requires CD-ROM or DVD-Rom drive
4. A 6-pin PCI Express supplementary power connector
5. DVI or VGA compatible monitor
6. Minimum of 500-600W Power Supply with a minimum of +12V @ 30A for all PC components in SLI mode

Let daarbij vooral op de voeding!

Grtz.

Alles is relatief, overkill dus ook, als jij een crysis op ultra high wil spelen dan is een 8800gt niet echt overkill, wil je tetris spelen wel. Het hangt er maar net vanaf wat jij er mee wil. Over die voeding op deze site > http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp < Kun je laten berekenen hoeveel watt je pc verbruikt en zo ook de voeding kiezen die je (evt.) nodig zou kunnen hebben, want wat die fabrikanten zeggen is ook lang niet altijd waar.

Alles is relatief, overkill dus ook, als jij een crysis op ultra high wil spelen dan is een 8800gt niet echt overkill, wil je tetris spelen wel. Het hangt er maar net vanaf wat jij er mee wil. Over die voeding op deze site > http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp < Kun je laten berekenen hoeveel watt je pc verbruikt en zo ook de voeding kiezen die je (evt.) nodig zou kunnen hebben, want wat die fabrikanten zeggen is ook lang niet altijd waar.

Hoi,

Ik denk dat hij met overkill bedoeld ,de vraag of zijn processor dan niet de bottlenek wordt .

Modag

hey, bedankt voor de snelle reacties. Ik bedoelde inderdaad of mijn cpu niet de bottleneck zou worden. Hoe kom ik er trouwens achter wat voor voeding er in mijn pc zit?

Hoi,

Door even de pc open te maken en op het etiket van de voeding te kijken.

Modag

Ok, ik heb gekeken en ik heb een voeding van 250W. Gezien dit feit en dat ik alleen een nieuwe videokaart wil lijkt me de 500-600W eis wel erg hoog, of gebruikt zo'n kaart echt zo veel stroom?

Ok, ik heb gekeken en ik heb een voeding van 250W. Gezien dit feit en dat ik alleen een nieuwe videokaart wil lijkt me de 500-600W eis wel erg hoog, of gebruikt zo'n kaart echt zo veel stroom?

500 - 600Watt lijkt me ook wat hoog maar is wel wat de verschillende fabrikanten voorschrijven.
250W lijkt me echt iets te mager.....blijft dat een voeding tegenwoordig ook wel betaalbaar is....b.v.

Grtz

ok, dan koop ik er maar gelijk een nieuwe voeding bij en nogmaals bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan