8800GT probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0220

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
hallo
ik heb een 8800GT en die wordt opeens heel heel heet
normaal wordt die stressed 60graden MAX met een gpu stress programma, en bij een uurtje gamen maximaal 52 graden ( denk aan crysis, cod4 ) dat is bij een kamertemp van ong 21 graden.
en nu inneens wordt die 75graden, en het wordt warm in de kamer ervan, het is gewoon een kachel je voelt de hitte ervanaf komen bij het gamen.
weet iemand waardoor dat komt. de fan staat normaal op 33% nu op 100% , helemaal stofvrij en heb een 120mm case fan.

gr Arno

Hallo,

Ik heb ook een 8800GT:love: de laatste tijd is het nogal heet hea, dus bij mij zijn de temperaturen ook flink gestegen het is gewoon een enorme kachel geworden.

Ik wou je nog waarschuwen van dat Fan-Speed die nu op 100% draait, je verslijt nu je fan hea!

ja maar als hij eerst 52 graden wordt, moet hij nu dat toch ook kunnen worden :S

het is nu ook wel erg warm weer he.
kijk de air flow eens na.
denk aan front intake fan.
of maak aan de zij kant van de kast een extra blow gat waar je,
dan ook een fan zet.ook denken aan better kablbeheer zorg dat deze de niet de lucht,
toevoer en afvoer blokeren.
de ide kabels zijn er ook in rode uitvoering dit is misschien ook een optie als je die nog,
niet gebruikt.
ook kan je de standaard gpu koeler vervangen door een bettere kopere uitvoering,

het is nu ook wel erg warm weer he.
kijk de air flow eens na.
denk aan front intake fan.
of maak aan de zij kant van de kast een extra blow gat waar je,
dan ook een fan zet.ook denken aan better kablbeheer zorg dat deze de niet de lucht,
toevoer en afvoer blokeren.
de ide kabels zijn er ook in rode uitvoering dit is misschien ook een optie als je die nog,
niet gebruikt.
ook kan je de standaard gpu koeler vervangen door een bettere kopere uitvoering,

ik heb al een overklok ready koeling, die is 2 videokaarten dik en 2 videokaarten lang. dus die hoef ik denk ik niet te vervangen

ok dat kon ik dus niet ruiken ;)
het was ook maar een tip
hoe zit het met de rest ?

Core 2 Duo E4300 @ 1.8ghz warmte , was eerst 60 graden, nu ( ook gestegen zag ik net ) 69 stressed
2gb werkgeheugen PC5300 @ 667mhz
vista

Kijk is of het niet aan een fan ligt in je behuizing kan zijn dat deze het niet meer goed doet. Want het is heel opmerkelijk dat het niet alleen de videokaart is.Het kan natuurlijk ook gewoon aan de temp. stijging liggen van het weer. Als je bang bent dat er iets doorbrand kun je gerust tijden het gamen een ventilator voor de kaart zetten:P

het is wel bloedheet in de kamer, dat komt door het weer, kan het daar aan liggen?

daar kan het zeker aan liggen, even zonder gekheid je kunt de kap van de pc er best afhalen en dan er een ventilator voorzetten. Dat deed ik altijd met mijn oude pc anders viel die uit.

daar kan het zeker aan liggen, even zonder gekheid je kunt de kap van de pc er best afhalen en dan er een ventilator voorzetten. Dat deed ik altijd met mijn oude pc anders viel die uit.

haha dus ik was niet de enige met mijn oude P4 pc :D deed ik ook altijd in de zomer zodat die alsnog koel bleef :D is een goede tip or :thumb:

Haha nu ik er meer verstand van heb snapte ik waarom mijn oude P4 steeds uitviel in de zomer:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan