8800GT Stroomverbruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arlar

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Berichten
27
Nu m'n oude videokaart niet meer voldoende is om alles bij te benen, zit ik te azen op de 8800GT -512 MB met actieve koeling van Club 3D. Nu heeft mijn systeem een niet al te beste voeding, en ik ben benieuwd of ik er ook meteen een nieuwe voeding bij moet nemen. Het is een Aopen Z400-08FC voeding met een 400 watt piek. De standaard output is 350W. Ik vertrouw de PSU-calculators niet erg, dus kan iemand mij helpen?

Mijn specs zijn:
MSI K8N neo4 mobo (socket 939, pci-e)
Athlon 64 3200+ (overclocked naar 2,2Ghz)
2GB DDR400 RAM (2x512 en 1x 1024MB)
MSI Nvidea Geforce 7600GS (met passieve koeling)
Seagate 250GB SATA2 HDD
DVD-RW en DVD station
4 80MM fans incl CPU fan.
En 3 USB apparaten (G15 keyboard,G5 muis, opladende iPod)
Alvast bedankt!! :thumb:
 
Nu m'n oude videokaart niet meer voldoende is om alles bij te benen, zit ik te azen op de 8800GT -512 MB met actieve koeling van Club 3D. Nu heeft mijn systeem een niet al te beste voeding, en ik ben benieuwd of ik er ook meteen een nieuwe voeding bij moet nemen. Het is een Aopen Z400-08FC voeding met een 400 watt piek. De standaard output is 350W. Ik vertrouw de PSU-calculators niet erg, dus kan iemand mij helpen?

Mijn specs zijn:
MSI K8N neo4 mobo (socket 939, pci-e)
Athlon 64 3200+ (overclocked naar 2,2Ghz)
2GB DDR400 RAM (2x512 en 1x 1024MB)
MSI Nvidea Geforce 7600GS (met passieve koeling)
Seagate 250GB SATA2 HDD
DVD-RW en DVD station
4 80MM fans incl CPU fan.
En 3 USB apparaten (G15 keyboard,G5 muis, opladende iPod)
Alvast bedankt!! :thumb:

hallo,
ik zou een voeding nemen met min. 550 watt en van een a merk.
en ook met zo'n connector voor een videokaart.
hier bijvoorbeeld: http://www.alternate.nl/html/builde...50&source=builder/listingFrame&source2=needed
 
let bij het aanschaffen van de voeding op het volgende: als je een 8800 gt wilt halen heb je ook zon 6 pins connector nodig voor de 8800 GT. Mocht je een nieuw mobo aan gaan schaffen dan heb je al 2 van deze 6 pins aansluitingen nodig. Het hoeft niet perse, omdat je via molexstekkers een extra 6 pins kabel aan kunt sluiten, maar het staat wel een heel stuk netter en scheelt kabels.
 
OK, bedankt voor de snelle reacties :thumb:
Ik weet nu in ieder geval weer meer, en als m'n gewone voeding het niet aankan zal ik nog eens extra m'n portemonnee open moeten trekken vrees ik :confused:
 
ja, dat doet even pijn, maar dan ben je ook weer eventjes klaar. ;)
 
met game pc's ben je nooit klaar jammer genoeg... ik lees net dat je met 400W het nog wel als minimum aan zou kunnen, dus ik ga het toch proberen. hij is sowieso beveiligd, en als ie lang op de piek zit klapt ie er gewoon uit. En dan wordt het meteen een coolermaster greenpower met 600watt... er moeten toch nog een keer een nieuwe proc, mobo en ram in.
Vraag opgelost, :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan