8800GTS stroomverbruik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Heb laatst een Compaq Presario SR5215 gekocht. Echt een superapparaat, maar de grafische prestaties (zoals verwacht) vallen nogal tegen. Ik wil daarom de standaard videokaart (Ati 2350) vervangen door een Ati HD3850 of een nVidea 8800GTS. Probleem: die kaarten vragen nogal wat stroom.

De hamvraag.... komt dat wel goed? Er zit een 300Watt voeding in de pc, maar ik weet niet precies hoeveel daarvan nu al gebruikt wordt. De Q6600 cpu gebruikt bij maximale belasting 105 Watt, maar hoeveel de rest van het systeem gebruikt (moederbord, HDD, USB controllers) weet ik niet.

Is een 300 Watt voeding genoeg om die kaarten van stroom te voorzien, of gaat dat fout?:confused:
 
nVidea zelf raad een 400 watt voeding aan voor deze kaart.

Dat wil niet zeggen dat de kaart niet draait op je huidige voeding, maar het zou wel problemen kunnen geven.
 
Dat gaat niet (in ieder geval niet stabiel) werken!

300W is sowieso behoorlijk aan de lage kant voor de bestaande configuratie!
En eh... wat is het merk van die voeding, eigen "Compaq"?
 
merk weet ik eigenlijk niet. Is standaard voeding die bij het systeem hoort.

heb ook nog gedacht over een nVidea 8600GTS (passief gekoeld), die gebruiken aanzienlijk minder stroom, 50 tot 70 Watt.
Verder zit er overigens niet veel bijzonders aan apparaten in die pc hoor. Moederbord+geintegreerde geluidskaart&netwerkkaart, cpu, 1xhdd, 1xdvdrw meer niet...

zie HIER voor specificaties
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 8800 En het runt op 350 watt :S
maar toch ga ik een 400 halen ik wil geen problemen
Maar tot nu toe werkte alles erg schoon:p
 
die 8600GTS Silent Pipe lijkt me ook wel wat ja....


ben er trouwens achter wat voor moederbord er in mijn pc zit: ASUS IPIBL-LA.
Is een OEM versie van een ASUS P5** bord met Intel G33 chipset, gemaakt voor HP/Compaq, zie HIER
 
Nou.....dat moet wel lukken toch...? De huidige HD2350 vraagt ongeveer 30Watt, een 8600GT vraagt 47Watt. Dat moet die voeding toch nog wel kunnen hebben.

Eén vraagje nog.... XFX heeft een kaart die wordt aangeduid als de 8600GT XXX, wat is daar zoveel anders aan dan aan een "gewone" 8600GT Overcloked?
 
gisteren naar de plaatselijke pc-boer geweest en een ASUS Geforce 8600GTS (silent pipe = passief gekoeld) aangeschaft. Pc-boer heeft de boel eens bekeken, en de voeding houdt ook na installatie van deze kaart en een flink belast systeem nog ± 50W over, geen centje pijn.

Ben wel geschrokken van het formaat van dat ding. Niet normaal, wat een joekel. Je hebt ruimte nodig voor 2 slots, plus nog wat extra aan de zijkant om dat enorme koelblok dat eraan hangt ook nog kwijt te raken. Niet echt geschikt voor krappe behuizingen dus. Oh, en dan nog iets... je moet ook zorgen dat er nog wel een goede airflow mogelijk is door de systeemkast, anders wordt alles alsnog kokend heet.

Eerste indruk: super!!!!! :love::love: Games als COD2 en Medal of Honor Airbone, lopen moeiteloos op een resolutie van 1440x900, met alle video-opties op "high" :evil:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan