8800gtx kappot...XFX geeft me de volgende keuzes

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie1

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
hallo,

Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik een 8800gtx van xfx gekocht. Nu is deze kappot en terug gestuurd naar de fabriek. Vervolgens is hij "dood" verklaard. Op de site van xfx staat dat mijn product kan worden gemaakt of vervangen. Maar dit kan niet omdat de 8800gtx uit de productie is. (fabrieksgarantie is 2 jaar)

Nu hebben ze een bedrag van € 106.84 Incl. BTW beschikbaar gesteld omdat dit de huidige marktwaarde is. Een andere keuze was de 9800gt xxx van xfx. Ik zelf heb het gevoel dat de 8800gtx een veel zwaardere kaart is die ook beter is voor gaming. Kan iemand mij misschien hier meer over vertellen? Is dit een rechtvaardig aanbod? Ik heb tenslotte € 477.50 voor mijn 8800gtx betaald. Of moet ik juist meer eisen, of me geld terug vragen. Ik heb tenslotte als consument recht op een vervanged vergelijkbaar product.
mvg

rob

Je hebt een videokaart van 477 euro gekocht.
Deze kan een jaar of 3 mee gaan (economisch gezien), dus is deze na 1,5 jaar voor de helft afgeschreven. Dat betekent dat de videokaart nog de helft waard is: 238 euro.

Natuurlijk heb je geen recht op dat geld, maar XFX dient er wel voor te zorgen dat jij een gelijkwaardige kaart terug krijgt, of beter.
Nee, dat zeg ik fout: Niet XFX dient hiervoor te zorgen, maar de winkel of webshop waar jij de kaart hebt gekocht.

En aangezien XFX bereid is om 106,84 te vergoeden, moet de winkel maar het restant vergoeden zodat jij deze kan kopen:

http://tweakers.net/pricewatch/223734/xfx-geforce-9800-gtx+-512mb-ddr3-standard.html

Lees dit:
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelich..._de_verkoper_uw_problemen_kosteloos_verhelpen

Wanneer de winkel er niet voor zorgt dat het gratis een gelijkwaardige videokaart levert, dan kan jij de koopovereenkomst ontbinden en eisen dat ze de helft (want de economische levensduur is half voorbij) van het aankoopbedrag terug geven.
Maar voor een winkel is het veel voordeliger om jou een 9800GTX-kaart te geven. Waarbij jij natuurlijk wel het bedrag moet teruggeven wat XFX je geeft.

Maar je kan natuurlijk ook een mail terug geven waarin je stelt dat niet de 9800GT gelijkwaardig is aan de 8800GTX, maar de 9800GTX. Dus wanneer XFX bereid is om je een 9800GTX-kaart te leveren, dat je dan akkoord gaat met de regeling.

Ook de tijd vermelden dat je nu zonder deze videokaart zit. Immers zal er wel wat tijd overheen gegaan zijn.

oke bedankt voor jullie reacties! ik ga maandag naar de winkel bellen. Ik houd de topic open zodat ik kan vertellen als er nog problemen zouden zijn.
mvg

rob

Succes!
En zeker vermelden dat je consuwijzer hebt geraadpleegt. Winkels gaan er altijd een beetje vanuit dat klanten achterlijk zijn.... En daar maken ze misbruik van. Op het moment dat ze door hebben dat deze klant niet achterlijk is, zullen ze vermoedelijk wat gestimuleerd worden om de regels te volgen...

Deze reactie kreeg ik terug. Wat moet ik er mee doen?

Ons aanbod is uitgevoerd op advies van de fabrikant.
Op de volgende webpagina ziet u de vergelijkingstabellen :
http://www.tomshardware.com/charts/...-Benchmarks-Totals,Marque_fbrandx876,795.html
De 9800gt presteert volgend hun ruim 10% sneller als de 8800GT(G92) Deze laatst genoemde was de plaatsmaker van de 8800GTX.
Qua prestaties komt deze kaart dus prima overeen en is dit zeker niet minder. Meer geheugen wil dan ook niet zeggen dat een kaart sneller is.
Het gaat puur om de chip uitlezing het type geheugen en de architectuur van de chipset.
Tevens is de kaart die wij aanboden de XXX versie welke nog 10 a 15% sneller draait als een gewone 9800GT.
Kortom we kunnen u die kaart aanbieden namens XFX of u de credit verstrekken.

Laatst bewerkt:
ik weet het typenummer niet precies meer. Is dat erg belangrijk dan?

ik weet het typenummer niet precies meer. Is dat erg belangrijk dan?

Ik ben er vanuit gegaan dat het de standaard versie is.

http://www.tomshardware.com/charts/.../compare,795.html?prod[2078]=on&prod[2074]=on

De 8800GT wordt qua prestaties gelijk gesteld aan de 9800GT.
Dus als je bij de scores van de 8800GT 10% op telt, dan zou je ongeveer de score van de 9800GT XXX moeten hebben. Al hoewel dat ook niet klopt. Een 10% hogere clock houdt geen 10% stijging in fps in.
Of te wel: ge*** van xfx. Maar dit is puur mijn mening.

Laatst bewerkt:
hey,

De 8800GTX is stukken beter dan de 8800/9600/9800 GT's, want hij bezit 768MB aan geheugen en een 384bits brede geheugenbus. Dit is zeker belangrijk ! Als jij GTA IV speelt dan heb je het geheugen juist nodig (met 512MB kom je niet ver)

De 8800GTX heeft een G80 core is stukkie ouder dan die van de 8800/9600/9800 GT's maar hij presteerd duidelijk wel beter !

De enigste kaart die jouw 8800GTX kan vervangen is de 9800GTX+ alhoewel ik deze ook slechter vind voor in het spel GTA IV want de 9800GTX+ bevat helaas maar 512MB aan geheugen en bevat ook geen 384bits brede geheugenbus, maar een 256bits net als de GT's.

BTW de 8800GT/9600GT/9800GT zijn allemaal hetzelfde !!! alleen maar hele kleine aanpassingen die nauwelijks merkbaar zijn....

Persoonlijk bezit ik zelf een 8800GT en speel heel veel GTA IV en de aantal MB's zijn zeer belangrijk in dit spel :mad: ik kan niet alles op hoog zetten omdat ik geheugen tekort kom. Vandaar dat de 8800GTX/ULTRA veel betere kaarten zijn ook al bevatten ze een oudere Core.

Conclussie: Jij hebt gewoon recht op een 9800GTX+ en niet een stomme 9800GT...

Conclussie: Jij hebt gewoon recht op een 9800GTX+ en niet een stomme 9800GT...

Dat zou ik niet durfen zeggen aangezien de fabrikant aangeeft dat de 8800GT de vervanger is van de 8800GTX en men dus een betere kaart dan de vervanger aanbied denk ik dat het een erg getouwtrek is.
Ik zou XFX contacten of de stelling die de shop neemt ook waar is.
Als jij zwart op wit hebt dat de 8800GTX beter is dan de 9800GT en dat ook nog van de febrikant hebt denk ik dat je een stuk sterker staat.

misschien een idee om volgend scenario te gebruiken
"Richting XFX een mailtje in de vorm dat je een discussie had met een vriend over juillie beider videokaarten, hij een 98GT en jij een 88GTX, welke nou beter was, jullie kwamen er niet uit dus informeren bij de fabrikant"

Henk heeft gelijk, ellasar:

tygetjuh zei:
schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:02[/message]:[/b]
De 8800GT(G92) heeft helemaal niets met deze zaak te maken en dat argument kan direct naar de prullenbak. Als ze vervanging willen regelen moet er een andere 8800 GTX komen of een minimaal gelijkwaardige videokaart.

De 9800 GT heeft maar 77,7% van de fillrate in MP/s en 97,0% van de fillrate in MT/s.
De geheugenbandbreedte is maar 72,2% van de bandbreedte van de 8800 GTX.

Conclusie: Op twee van de drie vlakken waarin de snelheid van een videokaart wordt uitgedrukt heeft de 9800 GT maar grofweg driekwart van de prestaties. Dat is niet voldoende.

Verhaaltjes over chipuitlezing, geheugentypes en chipset architecturen zijn hier al in verwerkt. Er wordt overigens ook nergens gepraat over de geheugenhoeveelheid.

De 8800 GTX heeft een geheugenbandbreedte van 384 bit bij een snelheid van 1800 MHz DDR3 geheugen. Dat is 1800 M/s * 384 bit = 691.200 Mbit/s -> 86.400 MByte/s

De 9800 GT XXX heeft een geheugenbandbreedte van 256 bit bij een snelheid van 1950 MHz DDR3 geheugen.
Dat is 1950M/s * 256 bit + 499.200 Mbit/s -> 62.400 MByte/s

En nogmaals dit gaat over de XXX versie. De gewone versie is nog langzamer.
En in dat draadje van tweakers staan nog veel meer tips.

Gewoon volhouden, robbie

hallo iedereen,

Edit: Ik dacht echt dat het 1.5 jaar geleden was dat ik hem had gekocht. Maar nu ben ik de factuur nog is na gegaan. Ik heb
de pc op 13-11-07 gekregen. En ik heb de videokaart voor RMA opgestuurd op 12-11-08 (13-11-08 ontvangen). Is dit gunstiger voor mij?
Ik had namelijk gelezen of van iemand hier gehoord dat als mijn product binnen 1 jaar kappot gaat ik meer rechten heb.

Ik heb pcmegastore met de neus op de feiten gedrukt. We zullen zien wat hieruit komt, ik houd jullie op de hoogte.
mvg

rob vervoort

Laatst bewerkt:
Reactie van Pc Megastore:

Het gene dat wij gedaan hebben is de credit die XFX beschikbaar stelt binnen de door haar opgegeven fabrieksgarantie doorvoren naar de eindegebruiker (in dit geval u).

Het feit dat het bedrag daal is logisch aangezien het een Electronics component is dat daalt met de economische waarde in de markt. Het model is dan ook al 2/2,5 Jaar beschikbaar.

Wij zijn als verkoop punt van XFX verplicht deze credit bij u te melden en deze te crediteren. Als optie kunt u voor dat bedrag bij ons in het assortiment een besteding doen van dat bedrag.

Wij begrijpen ook wel dat u een kaart wilt met gelijkwaardig geheugen (heb zelf de ATI HD4870 512MB & 1024Mb versie in 2 PC’s, dat verschil is enkel merkbaar op resoluties boven 1650x1080, echter is dit geen feit maar een eigen ervaring ter info) echter zegt XFX een gelijkwaardig model is de:

http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?cPath=1_4_180_344&products_id=100008359

Dit is tevens al meer dan dat de credit is van XFX.

Het door u voorgestelde model zit ruim €50,00 boven de credit van XFX.

Hierin kunnen wij u niet gemoed komen.

Wat wij wel kunnen doen is een bericht sturen naar XFX dat u niet akkoord gaat met de creditering echter kunnen wij niet beloven wat de reactie daarop zal worden.

Gaarne vernemen wij wat met uw RMA te doen voor een vlotte afhandeling.

Mocht u nog verdere vragen hebben vernemen wij dat graag van u.

Er zit maar 1 ding op: Schrijf een negatieve review op de tweakers site.

http://tweakers.net/shopreview/5624/pc-megastore.html

Tevens je klacht hier ook doorgeven:

http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagina_s/Hoe_dien_ik_een_klacht_in

Geef ook eens de link aan naar http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1333851
Dus aan pc megastore. Natuurlijk willen ze je met een kluitje het riet in sturen. Maar je hebt als consument rechten! Ook pc megastore moet zich daaraan houden.

Wat je tevens nog kan doen is een brief schrijven waarin je de koopovereenkomst opzegt en waarbij je dus vraagt of ze binnen een redelijke periode je geld terug willen storten.
Ik zou als ik jou was alvast per mail aan megastore melden dat je de koopovereenkomst officieel laat ontbinden, als ze niet met een redelijk aanbod komen.

Het feit dat ze geen cm in jouw richting willen gaan, betekent alleen maar dat ze totaal ****** aan de wet hebben.

Volhouden!

edit:
Oja: duidelijk in je mail en brief zetten dat je niets te maken hebt met XFX. Jij hebt een koopovereenkomst met pc megastore, niet met XFX.

Laatst bewerkt:
Wat een bull**** bedrijf!

Ze willen alleen centen verdienen, aftersales ho maar!
Met die credit van XFX moeten ze juist jou tegemoet komen

Je hebt inderdaad niets te maken met XFX, dat is iets tussen de shop en de groothandel.

Niet bij laten zitten in ieder geval.

ik krijg de volgende mail. Moet ik dit aanbot accepteren?

Om dit snel af te ronden willen wij u de volgende kaart leveren :

http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?products_id=55512809

Deze is volgens uw specificaties en eisen voldoende om de kaart te vervangen.

Gaarne vernemen wij van uw waar we de kaart naar toe mogen verzenden.

Alvast bedankt voor de info, dan zullen wij alles snel afronden.

Mocht u nog verdere vragen hebben vernemen wij dat graag van u.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan