8mm Videorecorder aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

coen1110

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2005
Ik heb een tijd geleden een DVD-Camera gekocht. Maar nu wil ik de tape`s van de 8mm videorecorder overzetten op de computer. Nu had ik een idee: De camera via AV aansluiten op de tv en dan via S-VHS overzetten naar de computer. Ik heb het geprobeerd maar zonder resultaat. Kan iemand mij helpen of mij op een ander idee zetten???

:confused: :confused:

Want ik weet het niet meer.

Coen Verstappen

PS: Ik wil het wel het liefst zelf doen.

Wat heb je precies geprobeerd? Je moet gebruik maken van analoog naar digitaal conversie. Daar is meestal wat hardware voor nodig. Zo is er een goedkope usb aansluiting van Hauppauge waarmee je dat kunt doen. Ik weet natuurlijk niet wat jezelf al voor mogelijkheden hebt....
Joop

Beginner

jepewe ik ben een beginner. Ik sanp er niets van wel bedankt voor het antwoorden!!

Op welke S-VHS aansluiting op de computer heb je de kabel aangesloten? Op die van de videokaart? Dit is namelijk bijna altijd een video-uit. Oftewel hiermee kun je het computerbeeld op je TV zien. Dit werkt maar in 1 richting.

Wil je een video-in, dan heb je bijvoorbeeld een TV-kaart nodig zoals deze: http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=92355

Videokaart

Mijn S-VHS komt binnen via mijn videokaart. Een NVIDIA GeForce2 MX 200.

Dus zijn er andere manieren om de camera aan te sluiten??
Of gaat het wel.

PS: Wel bedankt voor je antwoord MrBeanstra!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan