9200 of 5200?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thex
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Thex

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
Ik wil binnenkort een nieuwe videokaart gaan kopen, beetje goedkope want speel niet echt zware spellen (zweer nog trouw aan mohaa)
Maar nu wil ik een beetje goedkope videokaart kopen. Zit te twijfelen tussen Radeon 9200SE of de Geforce 5200FX.

Welke van de 2 is beter voor games (!!!)
Of is er nog een andere betere kaart voor rond dezelfde prijs te koop die beter is voor games?

Alvast bedankt :D

hoihoi

Hoi ik ben even bij kieskeurig aan neuzen geweest met de volgende resultaten:

radeon 9200 SE

geforce fx5200

dus zoals ik het bekijk teminste als je uit mag gaan van die site kom je op Club3D Radeon 9200 SE 128MB

maar ik zelf persoonlijk ga liever voor een geforce.

ik hoop dat je hier wat mee kunt succes.

groetjes mike

Kheb hier een lijssie met punten die kaarten in Aquamark 3 hebben gehaald...

Deze kaarten staan bijde onder "te mijden kaarten" (Boven = snelste, onder is langzaamste)

Rad 9200 --- 11883
GFX 5200 ULTRA (dus niet die jij misschien wil!) --- 11042
GF4 MX 460 --- 10487
GFX 5200 --- 8417

Na de --- staat dus de score die de kaarten gehaald hebben..

Verder nog: de Radeon is een DirectX 8.1 kaart, de GFX 5200 (ULTRA) is zijn DirectX 9 kaarten en de Geforce 4 MX is een DirectX 7.0 kaart. (dit heeft geen/weinig invloed op de prestaties..)

Met de opmerking dat de GF4 460 waarschijnlijk ietsje goedkoper is dan de GFX5200 kaart, maar wel beter scoort. Ik zou als ik jouw was overigens gewoon voor de ATi-kaart gaan. Scoort immers beter, dus....

Mijn vader heeft ook een Geforce 5200FX, maar ben daar niet echt over te spreken, want in spellen draait
die gewoon rot. Heb me vader nog geprobeerd een Radeon 9800 aan te praten maar dat lukte nie echt :P

Maar ik ga denk ik voor de Radeon. Of ik spaar ff
door voor de 9600, omdat op de lange duur ik dan toch
minder snel weer een nieuwe kaart nodig heb.
Of zou ik dan beter kunnen gaan voor de GeForce4 FX5700?

En zit er dan ook een duidelijk verschil tussen de Radeon 9600 en de 9600 pro ? (behalve de prijs)

Sorry voor mijn vele vragen :D
Zouden jullie ook links kunnen geven van wat site's
waar betrouwbare test resultaten staan, ken nix vinden erover namelijk

Alvast Hartstikke bedankt :D

Ja, er zit zeker verschil tussen de gewone versie en de pro... Vaak is de kloksnelheid stukken hoger...

Ik ben persoonlijk een fan van Radeon, omdat ze een lagere prijs hebben dan Geforce en vaak nog beter prestaties...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan