95 samen met xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackel

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2006
Hallo.

Hoe krijg ik windows 95 samen met xp op een harde schijf.
Zodanig dat ik na het opstarten kan kiezen uit xp of 95..

Gr Jack

jackel zei:
Hallo.

Hoe krijg ik windows 95 samen met xp op een harde schijf.
Zodanig dat ik na het opstarten kan kiezen uit xp of 95..

Gr Jack

Eerst 95 erop zetten, daarna XP op een andere partitie, krijg je vanzelf een opstartmenu ( bootmenu ) van XP waar je kunt kiezen.

De vraag blijft dan, waarom, 95 is een beetje achterhaald en dos spellen draaien ook op XP.

Niet helemaal mee eens.

Ik heb nog een ouder Davilex boekhoud programma daraaien wat met geen mogelijkheid op XP wil draaien. tevens heb ik wat oudere games die het cht niet doen onder XP, ook niet in comp.mode etc.

globe zei:
Niet helemaal mee eens.

Ik heb nog een ouder Davilex boekhoud programma daraaien wat met geen mogelijkheid op XP wil draaien. tevens heb ik wat oudere games die het cht niet doen onder XP, ook niet in comp.mode etc.
dat kan wel:eek: :eek: :eek:

globe zei:
Niet helemaal mee eens.

Nou, van mij mag je hoor.
Werk ze.

95 en xp

Ik heb een compositie programma voor blad muziek die op een cdrom wan twilight staat.

Krijg hem onder xp wel geinstaleerd maar als ik hem dan wil openen geft hij mij een foutmelding.

StoneyCity zei:
vertel dan ook hoe het wel kan.
Aan dit antwoord heeft topic starter niks.
Dit is een nutteloze post, lees de huisregels eens .

1 regel uit de huisregels Plaats evenmin berichten die geen toevoegde waarde leveren aan de thread, m.a.w. nutteloze berichten.

Waarschijnlijk heeft het iets met een mededeling te maken dat het geen geldige win32 toepassing is en daar is een, vaak werkend, foefje voor, download de bijlage en plaats deze in de map system32 en probeer dan nog eens het niet werkende prog te starten...

@Stoney Geef dan ook de mogelijkheden erbij waarmee het eventueel zou kunnen :)

Dos onder XP? Probeer Dosbox
http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1

Windows 95 in XP draaien? En virtuele pc op je XP
http://www.microsoft.com/Windows/virtualpc/default.mspx (heeft gratis trial)
of
http://www.vmware.com/download/ws/
Afhankelijk hoeveel geheugen je hebt zou ik gaan voor de virtuele omgevingen.
Houd daarbij rekening dat je voor de virtuele machines een deel van je werkgeheugen en je hardeschijf gebruikt die dus niet door XP gebruikt kunnen worden.
Aangezien 95 met 64 MB een heel eind komt zal dat geen probleem zijn

Hiernaast zijn er hier genoeg mensen op het forum die het een leuke uitdaging vinden om een oude applicatie werkend te krijgen onder XP :) dus de foutmeldingen plaatsen kan altijd en baat het niet....

Laatst bewerkt:
95 en xp

Nee krijg geen foutmelding over system32.

Maar volgende: Ken entrypiont van procedure SMapLS_IP_EBP_12 niet vinden in DLL-bestand KERNEL32.dll

Jack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan