9600m gt videokaart temp redelijk hoog.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
De tempratuur van mijn notebook acer aspire 8930g - (en na het streepje nog een heel wat getallen) heeft een 9600m gt videokaart en als ik call of duty modern warafare 2 speel word die na 10 min 77 graden volgensmij is dat aan de redelijk hoge kant is dat ook zo?

met gewoon internet gebruik zoals ik nu op dit forum zit blijft die stabiel op 56 a 57 graden.

Ik heb net me driver geinstalleerd van mijn videokaart en ik heb niet die van acer genomen maar die van nvidia zelf. kan dit een probleem geven?

is er ook iets wat nvidia heeft om de fan speed te regelen zoals ati dat heeft met bijvoorbeeld smartdocter. (en dan bedoel ik niet een programma zoals speedfan)

heel wat vragen met hopelijk een makkelijk antwoord:thumb:

Ik denk dat in notebooks het vrij normaal is dat de temperatuur kan oplopen tot 75 graden en meer. De kaarten van tegenwoordig kunnen gemakkelijk op tot tegen de 100 graden.

zo dat is veel warmer dan normaal op de pc ja.
als die vaak rond de 75 graden zit heeft dat dan ook veel gevolgen voor de levensduur van de laptop?

er zijn tegenwoordig notebook koelers in de handel ,dat is een losse koeler die je met een usb aan je laptop vast maakt .als je hem aan zet gaat hij automatisch ook aan . er zitten 3 koellertjes onder die je notebook of laptop extra koelt . de kosten zijn in de meeste winkels 19,95 euro een prima goedkope oplossing.

:)

bedankt voor je reactie:thumb: ik heb een week geleden me laptop eens opengehad of de boel wel goed zat bleek dat de ventilatiegaten helemaal volzaten met een dikke laag stof nu ik hem van binnen heb gezien weet ik hoe het koelsysteem werkt en dat ik maar niet meer op de bank moet zitten want volgensmij is dat de grootte veroorzaker:P
de temps zitten nu rond de 55 graden dat is volgensmij vrij normaal.

ik zou ook eens kijken naar die notebook koelers ik ken iemand die een probleem heeft met de temps van zijn notebook en die kan het op geen enkele manier oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan