9600XT Fan kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Me buurjongen heeft een Ati Radeon 9600XT AGP 8x,
en tijdens het spelen van onderandere Hitman en World of Warcraft krijgt hij een error en ging de pc uit.
hij vertelde me dat hij zelf al de kast had open gemaakt en gekeken had wat het kon zijn. het viel hem op dat de fan op die videokaart wankeld draaide... en zei dat dus tegen mij.. ik zetten gelijk de pc uit want ik had het vermoede dus al dat de fan er geweest was.
en idd.. de fan doet het haast niet meer... en draaid scheef.. ik heb hem dus er afgehaald en hij zier er inderdaad raar scheef op en loopt heel stroef...

nu is mijn vraag zullen ze bij een wat grotere pc winkel zo'n fan op voorraad hebben? of zou die moeten worden besteld? of is het misschien verstandig om een VGA fan te halen?

zoals: http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=85956&productType=1

ik hoor het graag!! k ga morgen de stad voor hem in (na me werk om 4 uur) en ik hoop of bij de Mycom of bij de Paradigit voor hem zijn kaart weer in orde te krijgen...

:D jem moet gewoon die zalman kopen die zijn het best ik heb voor mijn 7300gs ook een zalman cooler gekocht :thumb: ik dan wel een kleine graphishe kaart maar hij zit naast mijn stroom ding dus ik kreeg ook steeds errors en viel uit met die zalman is er helmaal niks meer aan de hand :)

moonstrike zei:
:D jem moet gewoon die zalman kopen die zijn het best ik heb voor mijn 7300gs ook een zalman cooler gekocht :thumb: ik dan wel een kleine graphishe kaart maar hij zit naast mijn stroom ding dus ik kreeg ook steeds errors en viel uit met die zalman is er helmaal niks meer aan de hand :)

Graag ff leestekens gebruiken, want het leest anders voor geen meter.

@ Woutertjuh88,

Heeft hij de fan ooit es losgehaald? Want zover ik weet gaat een fan nooit na een tijd wankel op de kaart zitten. Dan moet er gewoon door iemand mee geknoeit zijn.

het zijn kleine schroefjes en die zaten super strak vast. en je kon ook niet zien dat er al een schroefje los was geweest(krassen op de schroef, verdraaid) dus ik neem aan dat er niemand aan heeft gezeten.. zelf ben ik de enige in de buurt die problemen met pc hier in de buurt oplos. en de videokaart is er 2 jaar geleden door een computer winkel ingezet. en volgens me buurjongen heeft hij dit probleem nu een maand of 3.. en werd het steeds erger...
maar er zat een klein beetje stof op... hij gebruik hem ook alleen savonds voor het spelen van WoW... verder nergens voor...

maar goed ff terug naar me vraag zouden ze zown fan op voorraad hebben(iemand ervaring mee) of kan ik beter een losse koeler kopen...

is het toevallig een madview 9600 xt ???

Ik heb namelijk die kaart en bij mij was de fan na 7 maanden al aan gort, (heel zwaar razen en ratelen tijdens het draaien)

ik heb toen de kaart naar de winkel gebracht. Als ze de fan onder garantie wisselden was ik de kaart 4 weken kwijt !!!

ik heb toen geregeld dat ik een passieve koeler van zallman voor de helft van de prijs kon krijgen. die heb ik erop gezet (is niet bijzonder makkelijk maar wel toe doen met wat lef) sinds die tijd heb ik nergens meer last van en een stillere computer.

zoals degene voor mij al zei, er zijn gewoon fans voor te koop, die kun je er dan opzetten ter vervanging.
vergeet alleen onder geen beding de koelpasta !! daar houd hij niet van :)

mvg

db

Zelfde probleem

Ik ben in het bezit van een Gecube Radeon 9600XT en na een uur Warcraft spelen herstart PC ook steeds. Fan reageert niet meer. Het is weliswaar een tweede pc om thuis over lan te gamen maar zou em graag weer in orde hebben. Loont het dan nog de moeite de koeler te vervangen of kan ik voor 50euro een gelijkwaardige nieuwe AGP kaart vinden?
Zou de Arctic Cooling ATI Silencer 1 Rev. 2 (+- 15euro) bijvoorbeeld volstaan om de huidige koeler te vervangen?

MVG

j_m_b

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan