9700 Quad compatible???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas12345

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Halloow,

Ik heb waarschijnlijk de verkeerde koeler...

Op de site van zalman staat dat de 9700 LED niet compatible is met Quad Core en de 9500 LED wel... De 9700 is wel groter, zwaarder en de fan is sneller...
Hoewel de 9700 een 100% koperen heatsink en heatpipes heeft zit er ook een beetje alluminium op... De 9500 is wel 100% koper, helemaal.

Hier de sites

9500: http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=247&code=009
9700: http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=229&code=009

Mijn vraag is dus... Als je case een goede airflow heeft (mijn case: antec nine hundred... heeft goeie airflow) is deze koeler dan goed genoeg voor een Quad core (mijn proc: Q6600) en kan ik de cpu dan ook nog overklokken naar 3,4 Ghz... Stabiel...?

Ik denk zomaar dat Zalman dat niet voor niets zegt...

Halloow,

Ik heb waarschijnlijk de verkeerde koeler...

Op de site van zalman staat dat de 9700 LED niet compatible is met Quad Core en de 9500 LED wel... De 9700 is wel groter, zwaarder en de fan is sneller...
Hoewel de 9700 een 100% koperen heatsink en heatpipes heeft zit er ook een beetje alluminium op... De 9500 is wel 100% koper, helemaal.

Hier de sites

9500: http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=247&code=009
9700: http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=229&code=009
Mijn vraag is dus... Als je case een goede airflow heeft (mijn case: antec nine hundred... heeft goeie airflow) is deze koeler dan goed genoeg voor een Quad core (mijn proc: Q6600) en kan ik de cpu dan ook nog overklokken naar 3,4 Ghz... Stabiel...?

Ik ben van plan om dezelfde kast te kopen als jij. Is die een beetje goed qua koeling en wat voor voeding heb jij erin zitten? Want daar zit ik nog een beetje mee te tobben......

Ik ben van plan om dezelfde kast te kopen als jij. Is die een beetje goed qua koeling en wat voor voeding heb jij erin zitten? Want daar zit ik nog een beetje mee te tobben......

... Tot mijn verbazing koelt die 9700 ERG goed ... Mijn Q6600 is tot nu toe nog niet warmer geworden dan 35 Graden Celsius... en ik game er veel mee...

De kast koelt zeer goed... De temps zijn erg laag... Ik heb er een 600 Watt Zalman voeding in zitten... (De 600 Watt is misschien beetje overkill maar wie weet wat ik er later mee ga doen...!?)

Ik ben uitermate tevreden met de kast...

Dit is een kleine review die ik geschreven heb op azerty...:

Pluspunten:
- Stil met de fans zelf op medium en een fancontroller om hem
nog lager te zetten en dus nog stiller te maken
- Goed gekoeld
- Een perfecte kast om mee te casemodden
- Mooi
- USB, aan/uit knop, enz aan de bovenkant
- Groot... Ik hou wel van mooie grote kasten...
- Veel mogelijkheden om de kabels weg te werken...
- Blauw neonstaafje maakt alles af... Vooral met de window erin en dat mesh spul.

Minpunten:
- Niet toolles (maakt mij niks uit)
- Trekt stof aan (maakt mij niks uit)
- Zwaar (maakt mij niks uit)
- Scherpe randen (maakt toch wel iets uit) ik heb er namelijk al 5 keer mijn vingers mee opengehaald... De scherpe randen zitten alleen aan de binnenkant dus eigenijk heb je er niet veel last van.

Hoop dat je er iets aan hebt... :thumb:;)

... Tot mijn verbazing koelt die 9700 ERG goed ... Mijn Q6600 is tot nu toe nog niet warmer geworden dan 35 Graden Celsius... en ik game er veel mee...

De kast koelt zeer goed... De temps zijn erg laag... Ik heb er een 600 Watt Zalman voeding in zitten... (De 600 Watt is misschien beetje overkill maar wie weet wat ik er later mee ga doen...!?)

Ik ben uitermate tevreden met de kast...

Dit is een kleine review die ik geschreven heb op azerty...:

Pluspunten:
- Stil met de fans zelf op medium en een fancontroller om hem
nog lager te zetten en dus nog stiller te maken
- Goed gekoeld
- Een perfecte kast om mee te casemodden
- Mooi
- USB, aan/uit knop, enz aan de bovenkant
- Groot... Ik hou wel van mooie grote kasten...
- Veel mogelijkheden om de kabels weg te werken...
- Blauw neonstaafje maakt alles af... Vooral met de window erin en dat mesh spul.

Minpunten:
- Niet toolles (maakt mij niks uit)
- Trekt stof aan (maakt mij niks uit)
- Zwaar (maakt mij niks uit)
- Scherpe randen (maakt toch wel iets uit) ik heb er namelijk al 5 keer mijn vingers mee opengehaald... De scherpe randen zitten alleen aan de binnenkant dus eigenijk heb je er niet veel last van.

Hoop dat je er iets aan hebt... :thumb:;)

Zeker weten!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan