98 en 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

ron101

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2000
ik heb op mn harde schijf windows 98 staan en windows 2000.
hoe kan ik win 98 veilig van mn schijf verwijderen zonder dat 2000 mis gaat ???

Als je het goed hebt gedaan.

Als het goed is zitten ze allebei op een andere schijf en kun je de 98 schijf formatteren.

Als je bang bent kun je in schijfbeheer (van 2000) de 98 schijf de toegewezen letter verwijderen. Dan kun je testen wat er gebeurd als je hem zou formatteren.

Eric.:thumb:

Zitten ze allebei op een schijf dan wordt het lastiger, wat je kunt proberen is de map van Win98 (heet standaard Windows), te hernoemen als je in Win2K werkt, in Win98 b.v. en kijken of er wat fout gaat.

Laatst bewerkt:
Eric, voor zover ik weet worden er ook bestanden naar de C-schijf/partitie geschreven bij een dualboot. Ik ben bang dat er niets meer gaat opstarten als je Win98(se) weghaald/formateerd.

Ja Crash

Dat klopt hoor, maar dan heb je dus dual boot er niet slim op gezet. Maar in ieder geval bedankt voor de aanvulling.

Als Win98 op C staat, kun je wel alle mappen op C: verwijderen, maar de bestanden in C:\ (de root) moet je laten staan. Want ntldr en boot.ini (ik noem er maar twee, maar er zijn meer) heb je nodig om Win2K op te starten.

Eric.

P.S. Ze zijn in Win2K verborgen (kun je aanpassen in verkenner) maar in 98 zie je ze gewoon staan.
Mocht hij door mijn tip niet meer booten, laat het weten, dan help ik je hem terug te krijgen.

Laatst bewerkt:
Re: Ja Crash

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Als Win98 op C staat, kun je wel alle mappen op C: verwijderen, maar de bestanden in C:\ (de root) moet je laten staan. Want ntldr en boot.ini (ik noem er maar twee, maar er zijn meer) heb je nodig om Win2K op te starten.
Dat bedoelde ik.:) Met formateren krijg je dan een opstart probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan