98 Installeren met een Compaq PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goertje

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
*volgens mij plaats ik hier mn bericht goed, want er zijn zoveel topics :| *

Om te beginnen

Ik heb een al wat oudere pc die t vooralsnog wel ok (goed genoeg voor wat ik met mn pc wil doen iig) doet.. Ik heb rond 1999/2000 een pc gekocht van Compaq.. Op t begin ging alles goed, zodra je internet drop zet en je weet niet zoveel ga je nog wel es naar de "verkeerde" sites, waardoor je spyware krijgt.. Maar t echte probleem, na een paar jaar kwam XP en ik als onwetende ziel over computers pleur er es lekker XP op.. Totaal onbenullig want ik wist helemaal niet of ik wel de specs had voor XP, en....dat was dus ook niet zo.. nu, na een paar jaar met een trage pc te hebben gewerkt, wil ik 98 weer drop zetten, want die doet t wel gewoon netjes.. Maar goed, nu t probleem, als ik 98 drop wil zetten moet ik de zogeheten "Quick Restore CD" (alles behalve Quick overigens :P ) erin doen, dioe je bij de pc krijgt.. De pc opnieuw opstarten en dan start ie em vanaf de CD, als ik XP drop heb dan gaat ie niet verder dan t schermpje

"COMPAQ QUICK RESTORE CD"

en dan blijft ie in een blauw schermpje waar je normaal menu-opties zou moeten krijgen, maar die krijg ik dus niet.. vraag 1: Kan ik dit nog fixen? (ff als extra info drbij, als ik 98 installeer en dan die cd drin doe, krijg ik een foutmelding, wat t precies was, weet ik niet meer... IETS met een .dll bestand en die zijn volgens mij voor Windows essentieel)
Maar dan probeerde ik zelf eens win 98 drop te zetten, die ik van een vriend leende met een originele/legale 98 cd.. Nou alles ging goed, tot t opstarten van 98 want natuurlijk heb ik geen drivers voor niks nakkes nada want die staan op de Quick Restore cd.. Dus lekker werken met 16 kleuren, omdat ik de 3D kaart niet geinstalleerd krijg.. Drivers gezocht (omegadrivers.net), maar dat nog niet geprobeerd want ik weet niet echt hoe en wat ik die drivers moet installeren.. vraag 2: moet ik t dan zo doen, en zo ja, hoe?
Dan nog iets, op t moment bescherm ik mn PC met McAfee 2005 en Hitman Pro (waar ik hier overigens veel commentaar over zie dus aant t woord beschermen begin ik te twijfelen :) ) Mn McAfee loopt af binnen anderhalve maand en Hitman Pro loopt niet op 98, dus vraag 3: Waarmee moet ik mn pc beschermen met 98 drop?
En dan OOK nog een kleine vraag, vraag 4: Welke Office (want die staat ook op de Quick Restore CD en met XP had ik Office XP drop) kan ik er dan nu t beste opzetten?
Ohh en als extra commentaar, ik heb een hevige discussie met mn portemonnee om een nieuwe pc aan te schaffen dus dat zit er binnekort niet in en overigens behoort deze t voor mijn PC gebruik (MSN, school, internet en heel misschein een al gedateerd spelletje) toch nog te doen..
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want tis wel een heel verhaal, voor degene die helpen al bij voorbaat dank :)

EN ff de specs:
Compaq Pressario
533 Mhz
Voodoo3 videokaart
16MB videokaart
12 Gig *schaam schaam*
nog wat???

Laatst bewerkt:
hoi :)

net nieuw en meteen een lang bericht he :P
Das al heel erg fijn, vraag 3 kan dus geschrapt worden :)
DANK U, ik had nog niet heel goed alles bekeken hier, mijn excuses :$

Welkom nog, op Helpmij!

Hoi,

Haha, dat maakt niet uit hoor zo'n lang bericht! Het is juist goed dat je alles verteld etc, meeste vergeten dat nog wel eens:o :p

Vraag 2: Weet je wel welke videokaart erin zit? De drivers van die videokaart zou je dan via een andere pc op een CD'tje kunnen zetten. Na een installatie zou je die dan er op kunnen zette.

Vraag 4: Office Xp is wel goed. Is dat een legale versie? Die kan geloof ik wel gewoon overal erop. Op mijn pa's PC met Win98SE lukt het.

Laatst bewerkt:
Je kijkt met Everest (www.lavalys.com) welke drivers je nodig hebt.
Deze download je op een PC die in verbinding staat met internet.
De drivers plaats je op een CD en installeer je op de PC.

Simon

Re: Welkom nog, op Helpmij!

Geplaatst door winnie de pooh
Hoi,

Haha, dat maakt niet uit hoor zo'n lang bericht! Het is juist goed dat je alles verteld etc, meeste vergeten dat nog wel eens:o :p

Vraag 2: Weet je wel welke videokaart erin zit? De drivers van die videokaart zou je dan via een andere pc op een CD'tje kunnen zetten. Na een installatie zou je die dan er op kunnen zette.

Vraag 4: Office Xp is wel goed. Is dat een legale versie? Die kan geloof ik wel gewoon overal erop. Op mijn pa's PC met Win98SE lukt het.

vraag 2: Als ik bij "Eigenschappen voor desktop" bij Instellingen kijk, dan zie ik "Beeldscherm: (meerdere monitors op) 3DFX Voodoo3" en via "Config scherm > Systeem > Hardware > Apparaatbeheer > Beeldschermaddapters > 3DFX Voodoo3 > Stuurprogramma > Stuurprogrammagegevens... " kan ik wel naar t stuur programma kijken en dan krijg ik 2 bestanden, namelijk:
- C:\\WINDOWS\System32\3dfxvs.dll
- C:\\WINDOWS\System32\3dfxvsm.sys
Kan ik daar dat niets mee? ik heb wel drivers gevonden, maar hoe weet ik of die goed zijn?
En mn broer heeft dezelfde PC dus ook dezelfde 3D kaart en wel nog 98 dr op, maar hoe kan ik daar de drivers van kopieren?

Vraag4: Office XP heeft toch minimaal Win2000 nodig? Naja, ik kan iig wel een legale Office 2000 krijgen, Office had ik gedownload dus..... die down we niet :)

Geplaatst door Freakiej
Je kijkt met Everest (www.lavalys.com) welke drivers je nodig hebt.
Deze download je op een PC die in verbinding staat met internet.
De drivers plaats je op een CD en installeer je op de PC.

Simon

Ik download em ff en dan post ik drna wel wat ie zegt :)

Alletwee bedankt trouwens

ok.... sorry dat ik 3keer achter elkaar post :o
maar dit krijg ik dus, maar op die site vind ik niks :S

voodoo335001wd.jpg

voodoo3350027qe.jpg

voodoo3350031fg.jpg

voodoo3350047sf.jpg

Sorry, khad eerder moeten reageren. Kheb er ff geen erg in gehad.

Ga hierheen:
http://www.voodoofiles.com/3dfxhelp.asp
En download:
Voodoo3500 Win9x Non-US Beta 4
Installeer dit.

Het maakt trouwens niet uit of je een legale of geen legale versie van office hebt. Ze werken beide.

d8 al dat ik in de vergetelheid was geraakt :P

maar dat is een gewoon Word document he? zijn niet de drivers

Laatst bewerkt:
:thumb: ohh das idd een handige tip, dat ga ik es proberen :D thnxx

als andere mensen nog hulp weten, dan hoor ik ze graag

OHHHH JE BENT GE WEL DIG :D :D :D

De drivers staan dr gewoon op, schandalig dat ik dat nog niet geprobeer heb :o :o :o :o :o

JIJ BENT DE MAN!!!:thumb: :thumb: :thumb: :love: :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan