98 met Winsows XP Multiboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liquid

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
Berichten
91
Hi,

Ik heb een probleem.
Ik heb een PC waar Windows XP opstaat, hier moet ook 98 opkomen maar het probleem is dat dit op mijn werk is en deze pc moet XP opblijven. Dus eerst 98 eropzetten en dan XP gaat niet.

Nu heb ik wat opgezocht over multiboot en als je 98 hebt kun je er makkelijk xp overheen zetten maar omgedraaid vindt ik er niets over.

Weet iemand of/hoe dit kan?
Ik heb al partition magic geprobeert, om dan een 2e partitie te maken en die vóór XP te zetten zodat 98 daarop kon en zodoende een automatische multiboot te creëren. Dit werkte niet omdat de computer flipte zodra ik Partition Magic gebruikte.

Dus in feite: Als ik 98 instaleer op de pc met XP, creër ik dan een multiboot ? Ik denk namelijk van niet, kan dit anders?

Alvast bedankt.
 
Volgens mij kan je, na XP te hebben geinstalleerd, apart nog W98 installeren. Je moet dan in de boot.ini van XP opgeven, dat er een tweede OS is. XP zal dan bij het opstarten de keus bieden tussen een van de twee OSsen.
Joop
 
ik veronstel dat xp op uwe c staat
en in 98 heb je geen keuze om ze op andere partitie te zetten
misschien kun je van uwe c(xp) een ghost image maken
98 op C en daarna xp met ghost op ander partitie zetten
bootloader veranderen ik denk dat moet lukken maar er zijn misschien andere helpmijers die er anders over denken
 
Liquid, de link van M@rio is de enige manier hoor !
 
Ok bedankt allemaal

alleen jammer dat het een NTFS schijf is terwijl het FAT moet zijn en op de 1 of andere manier wil hij dit dus niet omzetten .. :( *snik*

nouja, dan móét hij toch maar leeg

thnx nogmaals
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan