98 plus en internet... HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanhage

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Ik heb een oud bakbeest met windows 98 plus, ik wil daar internet op. Ik heb al een Tele2 modem en al. Maar natuurlijk geen draadloze adapter of dergelijke, ik zat al te zoeken op kieskeurig ed. voor een draadloze adapter voor een netwerk, maar helaas, alles werkt op Windows 98 SE. Hoe kan ik toch internet krijgen op deze pc?
Of kan ik gratis hem upgraden ofzo?
Alvast erg bedankt.
Gr Stefan

Kan er niet gewoon een kabel in?

En internetten op 98 is vrij onverstandig: er komen sinds 2006 geen updates meer voor uit. Zo is bijvoorbeeld het recente, zeer ernstige IE-lek (info), ook niet gepatcht.

we delen de internet verbinding delen we in 1 woning.. en als we een kabel stoppen in die pc dan heb ik op mijn laptop geen verbinding meer.

tele 2 modem heeft vier aansluitingen.
aansluiting 1 en 2 zijn voor digitale televisie
poort 3 en 4 kun je gebruiken voor het aansluiten van computers.
zijn die beide al bezet dan kun je bijvoorbeeld aan het uiteinde van jouw kabel de aansluiting doen die xp-pc aangeeft.

Maar de afstand tussen de meterkast en de 98 computer is veel te groot.
En ik snap niet precies wat een switch doet... hoe werkt dat?

p.s. geweldig dat hier zo snel wordt gereageerd:cool:

Een switch is gewoon een stekkerdoos (maar dan voor netwerkverkeer), zoals je deze ook gebruikt om de kerstboom te kunnen verlichten :).

Dus je stopt er één kabel in en er komen er vier uit.
De kabel die nu in de laptop gaat, gaat in één poort van de switch en je koopt er dan twee kortere kabels bij om de laptop en PC aan te sluiten.

maar de laptop staat altijd boven, de 98 pc staat beneden en het modem hangt in de meterkast,
het gaat wel om een draadloos modem.
en veel weet ik niet hoor van pc's.
maar is er niet een verdwaalde netwerk adapter voor 98 plus?

Ik snap het ook niet (Heb precies hetzelfde)
Dus geef antwoord allemaal :thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Ik heb nu een computer gevonden met Windows 98 SE. Daar werken wel draadloze adapters op.
Heb het bij div winkels na gevraagd voor een dr. adapter en die blijken ook niet te bestaan voor de windows 98 plus versie.
wel met 98se.
Gr Stefan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan