98 SE laptop met XP desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Ik wil een netwerk, lukt me niet.

Ik heb de mogelijkheden tussen USB kabel, serieel en parallel. Help me aub! Er is enige haast bijk geboden.
Zou het hierdoor kunnen komen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=133381 ?

Stand van zeken tot nu toe:

Ok, even alles op een rijtje:

98 PC:

heeft de volgende kenmerken:
PC-ALFRINK
WORKGROUP

Ziet Windows XP
Via netwerkverbindingen maken kan XP worden benaderd.
Er staan netwerkschijven (van XP) in deze computer
XP kan worden benaderd vanuit de browser.
98 ziet "UW-TPLFS1*knip*s0u als computernaam.
Als ik via netwerklocaties ga zie ik daar "workgroup" staan. Daar staat de XP PC bij.
Via 98 zit ik nu in al mijn XP mappen, even machtigingen erbij pompen :).

XP PC:

heeft de volgende kenmerken:

UW-TPLFS1*knip*s0u
WORKGROUP

Ziet Windows 98 niet. Als ik via netwerklocaties naar "volledig netwerk ga" kan ik na het doorklikken op MS-netwerk kiezen voor "WorkGroup". Daar tref ik alleen de XP PC zelf aan en NIET 98.
Poging tot netwerkverbinding maken mislukt omdat "PC-ALFRINK" (volgens mij) niet de volledige computernaam is. Die is (bij mij iig) onbekend.

PC's zijn verbonden met een USB kabel.

In XP heb ik opgegeven dat de C-schijf (c_xp), de D-schijf (d_xp) en de printers gedeeld mochten worden. Ik Win 98 heb ik opgegeven dat bestanden en printers gedeeld mogen worden.
 
Laatst bewerkt:
Ok, met USB lukt het wel maar het probleem is dat de 98 laptop helemaal vastslaat als die opstart met USB. Teminste, Windows doet het nog wel maar toetsenbord en muis reageren totaal niet. Wat ik ook doe.
XP doet niet moeilijk. XP merkt wanneer de kabel erin zit of niet. '98 schijnbaar ook want dat is rede genoeg om niet meer te luisteren...

Met LPT lukTE wel. Maar nu wordt de toegang geweigerd via LPT :confused:.
 
Laatst bewerkt:
Ok, nu snap ik er dus echt helemaal niets meer van he.
Bij "netwerklocaties" van de laptop zie ik mijn desktop staan. Ik kan overal in, schijven en printers. Perfect, maar:

1) Ik weet niet of dit nu via LPT of USB gaat?
2) Vanaf Windows XP weet ik niet hoe ik de '98 zou moeten benaderen.
 
1) je haalt 1 van de 2 eruit

2) \\pcnaam\share
 
Geplaatst door m@rio
1) je haalt 1 van de 2 eruit

2) \\pcnaam\share
Ik ben bang dat ik hem daarna niet meer aan de praat krijg... Ik probeer het :).

2) \\PC-ALFRINK\\share

Zou moeten werken begrijp ik?
 
Dat zou moeten werken en anders \\ipadres\share
 
Ok, probeer ik! --> netwerkpad wordt niet gevonden, ik probeer het IP.

Kan het kloppen dat de '98 PC "documents and setting\Jean-Paul" niet inkan?
 
Kan heel goed kloppen.

Log eens in op je 98 machine met de inlognaam en wachtwoord van je XP
 
Als ik bij de '98 PC kies voor "netwerkverbinding maken" (bij deze computer) en ik voer de desktop dan kan de PC of share naam niet worden gevonden.

Probeer ik het bij XP dan krijg ik dezelfde fout.

Met verkenner kan ik dus wel naar XP toe.

Log eens in op je 98 machine met de inlognaam en wachtwoord van je XP

Hoe doe ik dat?
 
Heb je het via netbui, tcp of ipx ingesteld?
 
Je zult toch een netwerkprotocol geinstalleerd hebben.
 
Kan wel, weet ik niet :eek:.
-----

De win 98 PC werkt nu helemaal goed. Hij ziet XP en in deze computer heb ik netwerkschijven toe kunnen voegen. Toppe.

Maar nu andersom. Want XP ziet de laptop nog niet. Ik weet wel dat ik in XP heb geselecteerd dat inkomende connecties moesten worden ge-accepteerd. Moet dat ook in '98?

En je link werkt niet.
 
In de link (die overigens gewoon werkt) staat precies uitgelegt hoe je het allemaal voor elkaar krijgt.

Probeer anders www.helmig.com en kijk bij direct cable connections
 
Ik ga daar even kijken.

Als ik bij Win '98 in de browser mijn PC naam invoer (code uW-tplfs1 etc.)\c_xp dan zit op mijn PC/C-schijf. Nu vroeg ik me af, als ik PC-ALFRINK (is de PC naam, XP= J-P zijn PC, pakt win 98 ook niet) doet ie niets. Maar dat is toch niet goed? Hoe kom ik achter de code (netwerknaam ofzo??) van de laptop? Want XP (en XP_PC) weten er geen raad mee. (In XP weet ik wel waar ik het allemaal moet opvragen, de gegevens, maar met 98 niet:(). Netstat word ik ook niet wijzer van (in 98 wel, XP niet).

Communicatie verloopt nu via USB trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Ok, even alles op een rijtje:

98 PC:

heeft de volgende kenmerken:
PC-ALFRINK
WORKGROUP

Ziet Windows XP
Via netwerkverbindingen maken kan XP worden benaderd.
Er staan netwerkschijven (van XP) in deze computer
XP kan worden benaderd vanuit de browser.
98 ziet "UW-TPLFS1*knip*s0u als computernaam.
Als ik via netwerklocaties ga zie ik daar "workgroup" staan. Daar staat de XP PC bij.
Via 98 zit ik nu in al mijn XP mappen, even machtigingen erbij pompen :).

XP PC:

heeft de volgende kenmerken:

UW-TPLFS1*knip*s0u
WORKGROUP

Ziet Windows 98 niet. Als ik via netwerklocaties naar "volledig netwerk ga" kan ik na het doorklikken op MS-netwerk kiezen voor "WorkGroup". Daar tref ik alleen de XP PC zelf aan en NIET 98.
Poging tot netwerkverbinding maken mislukt omdat "PC-ALFRINK" (volgens mij) niet de volledige computernaam is. Die is (bij mij iig) onbekend.

PC's zijn verbonden met een USB kabel.

In XP heb ik opgegeven dat de C-schijf (c_xp), de D-schijf (d_xp) en de printers gedeeld mochten worden. Ik Win 98 heb ik opgegeven dat bestanden en printers gedeeld mogen worden.
 
Laatst bewerkt:
GELUUUUUUUUUUUUUUKT:D:D:D.


Nog een vraagje als hekkensluiter: bij Win 98 kan ik een wachtwoord opgeven dat XP moet invoeren als hij de schijf wil benaderen. Hoe doe ik dit bij XP?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan