'98 spel spelen onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

P.de Gast

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Beste helpers,

Ik heb voor mijn kids een aantal spellen die ze onder '98 (oudere pc) wel kunnen spelen maar
onder XP (nieuwe dus !) niet.

Nu is mij ter ore gekomen dat voor dit "probleem" verholpen kan worden met behulp van
een --simulator of converter (?).

Nu heb ik reeds wat gegoocheld maar ik zie t niet...:8-0:

Weet iemand iets ??
(of iets anders...)

Alvast Bd

Peter

heb je al geprobeerd met programmacompabiliteit (start,prgrammas,bureau-accessoirs)

Geplaatst door P.de Gast
Beste helpers,

Ik heb voor mijn kids een aantal spellen die ze onder '98 (oudere pc) wel kunnen spelen maar
onder XP (nieuwe dus !) niet.

Nu is mij ter ore gekomen dat voor dit "probleem" verholpen kan worden met behulp van
een --simulator of converter (?).

Nu heb ik reeds wat gegoocheld maar ik zie t niet...:8-0:

Weet iemand iets ??
(of iets anders...)

Alvast Bd

Peter

Startten die spelletjes op in DOS mode ?

@ domi,
Had ik nog niet aan gedacht; geeft ook niet het resultaat.
Het programma start niet op/door

@ vanzwam,

Onder '98 niet.

En onder xp starten ze helemaal niet op ik krijg direct een foutmelding:

Automatisch afspelen,
Wizard....
en vervolgens nix
Idem als ik de cd-rom "open" en de install.exe aan klik...

Peter

@ Wim1960:

Davilex: "de woeste woordenbrij"
Davilex: "Red cat kleuter"
Sesamstraat "Peuter Pretpark"
TDK "Platvoet en zijn vriendjes"
en nog een aantal...
Sesamstraat "grote getallenquiz"en "Lezen met Groover" = !!! Het besturingssysteem wordt niet ondersteund !!!!!!!!!

Groet Peter

Laatst bewerkt:
Ik zie er een paar tussen staan die je vrijwel zeker niet onder XP aan het draaien krijgt.

Het enige dat dan nog zou kunnen is W98 er naast zetten.

Geplaatst door Wim1960
Ik zie er een paar tussen staan die je vrijwel zeker niet onder XP aan het draaien krijgt.

Het enige dat dan nog zou kunnen is W98 er naast zetten.

Die optie wou ik ook even aanhalen, maar XP staat er al op, en voor een dual boot, is het toch aangewezen, dat je eerst W98 zet en op een andere partitie XP. Of ben ik verkeerd?

@: Wim1960

Tja deez kun j verwachten he......:p

En welke zijn dat dan ?
En waarom dan niet ?

Ook niet met zo'n "simulator/converter" dinges...

R naast ?
J bedoelt wanneer je de PC opstart een keuze maken tussen de besturingsprogramma's '98 en XP ?

Groet Peter

Heb je dit al geprobeerd ?

Klik met je rechtermuisknop op de pictogram
ga naar eigenschappen, klik op tabblad compatiliteit
ga hier naar compatiliteitsmodus
vul hier in het schuifbalkje de windows 98 in.

Geplaatst door m.overkamp
Heb je dit al geprobeerd ?

Klik met je rechtermuisknop op de pictogram
ga naar eigenschappen, klik op tabblad compatiliteit
ga hier naar compatiliteitsmodus
vul hier in het schuifbalkje de windows 98 in.

Misschien ook eens de al reeds gegeven antwoorden lezen?

De Davilax spellen, Platvoet en Lezen met Groover heb ik nooit voor elkaar kunnen krijgen onder XP.

Volgens mij zijn die nog op iets DOS achtigs gebaseerd.

@Wim1960

Kijk das duidelijke taal :thumb:

Die andere dus wel ?
Zo ja hoe dan ?

Groet Peter

Je kunt proberen om de cdrom erin te doen, naar deze computer gaan, rechtmuisknop-->openen te klikken op de E: schijf (of welke dat bij u ook is, de schijf waar de cd in zit)

Dan bij het .exe bestand wat u daar tegenkomt op rechtmuisknop-->eigenschappen te klikken en dan op het tabblad "compatibiliteit".

Daar ziet u dan een hokje "dit programma onder dit compatibiliteitsmodus uitvoeren" die moet u dan aanvinken en dan win98 of zelfs nog win95 als 98 ook niet lukt.

Misschien helpt het, oude spellen die het bij mij niet meer doen onder XP doen het wel via die methode

Geplaatst door Jumast
Je kunt proberen om de cdrom erin te doen, naar deze computer gaan, rechtmuisknop-->openen te klikken op de E: schijf (of welke dat bij u ook is, de schijf waar de cd in zit)

Dan bij het .exe bestand wat u daar tegenkomt op rechtmuisknop-->eigenschappen te klikken en dan op het tabblad "compatibiliteit".

Daar ziet u dan een hokje "dit programma onder dit compatibiliteitsmodus uitvoeren" die moet u dan aanvinken en dan win98 of zelfs nog win95 als 98 ook niet lukt.

Misschien helpt het, oude spellen die het bij mij niet meer doen onder XP doen het wel via die methode

Beste Jumast, volgens mij ben je nu al de derde die dit voorstelt...................

Geplaatst door P.de Gast
@Wim1960

Kijk das duidelijke taal :thumb:

Die andere dus wel ?
Zo ja hoe dan ?

Groet Peter
Kon ik daar maar Ja op zeggen.

Die ken ik niet, dus helaas heb ik die ook nooit geprobeerd onder XP te laten draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan