98 upgraden in dual boot xp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

4eric

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Berichten
257
goedemiddag,

Ik draai een dual boot 98-XP.

en wil daar ME - XP van maken.

Is dat zonder meer mogelijk door 98 te "upgraden "

Weet niet of de vraag onder deze sectie valt eigenlijk.
Excuus in geval dat >

Eric
 
Het kan wel probleempjes geven, ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar waarom upgraden naar ME. Milenium is het slechtse OS dat ooit door M$ is uitgebracht. Daar zijn ze het zelf mee eens.

De probleempjes die ik bedoel is dat ME je bootrecord kan overschrijven en dat je daardoor niet meer kunt booten naar XP. Heb je XP op NTFS of FAT ??
 
Waar XP op staat is helemaal niet interessant. Punt is dat WinME inderdaad het bootsecord overschrijft. Maar dat kan worden hersteld door te booten vanaf WinXP CDROM, naar Recovery Console met F10 en daar het commando fixboot uit te voeren. Dit werkt uitstekend, mits je de bestanden NTDETECT.COM, NTLDR en BOOT.INI op de C: laat staan. Eventueel op diskette zetten, formatteren en terug plaatsen.
 
Nee, dat bedoel ik helemaal niet. Het Master Boot Record heeft hier helemaal niets mee te maken. Het bootrecord wordt overschreven. Dat is geheel iets anders dan een MBR. Het bootrecord staat in de Actieve primaire partitie en wordt tijdens het booten door de MBR aangeroepen om het OS te starten. Volgorde: POST > BIOS > MBR > BOOTRECORD > OS
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan