98 - Xp - 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

kinky

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Berichten
100
Ik had windows 98 en heb xp prof er op gezet. Na de installatie bleek dus dat 98 er ook nog op zit. XP werkt nu heel traag. Ik wil toch maar weer op 98 blijven draaien en XP eraf halen. Hoe gaat dit in zijn werk?
 
niet..............

aangezien '98 er nog op zit, is de schijf niet NTFS ingedeeld.
Derhalve kun je met een bootdisk van 98 booten en vervolgens formateren. Daarna ben je XP echt kwijt.
 
Laatst bewerkt:
zie mijn aangepaste bericht. :D :D :D :D :D

ook ik heb zo nu en dan melige momenten :D
 
98-XP-98

Dus ik moet de opstartdiskette van 98 nu gaan gebruiken?
 
Je kan ook eerst onderzoeken waarom XP zo langzaam draait. Als je dat op kan lossen kan je bij XP blijven.
 
Wim ik ben 't op zich met je eens, alleen als het mijn systeem zou zijn en ik zou zeker weten dat zowel 98 als XP mapjes heeft aangemaakt, dan zou ik geen seconde twijfelen maar een format uitvoeren. Twee versies van Windows op 1 partitie gaat vroeger of later echt gelazer geven, althans dat is mijn stellige overtuiging. (denk aan updates etc. etc.)
 
98-XP-98

Dus met die opstartdiskette van 98 moet ik dus kijken waar XP op staat en die moet ik dus gaan formateren?
Ik ga het morgen gelijk doen. Alvast bedankt!
 
ho, hu, ho :

in mijn reactie(s) ging ik er vanuit dat de beide Windows op 1 partitie staan. Staan ze op verschillende partities dan wordt het een heel ander verhaal..................
 
98_xp_98

Ik weet niet op ze op verschillende partities staan, ik ben nu niet thuis. En als dat wel het geval is, wat dan?
 
als ze op verschillende partities staan dan start Windows niet onmidddellijk, maar wordt je na de eerste opstart van de pc gevraagd of je 98 of XP wil opstarten. Pas daarna wordt een versie gestart.

Maar heb jij meerdere HDD in je pc en / of meerdere partities op 1 of meerdere schijven?

Kijk in de verkenner, wat zie je voor drives ?
C, D en E ?
Als je een CD speler en een brander hebt, dan heb je geen partities maar alleen een C schijf.
Heb je geen brander, maar wel een CD speler, dan is in bovenstaand voorbeeld je C schijf verdeeld in twee partities : een C en een D.

Als je dus meerdere partities hebt, dan ga ik voor 100% met Wims posting mee : troubleshooting en nog niet formateren. Heb je slechts 1 partitie, dan blijf ik aan mijn mening vasthouden, formateren !
 
98-XP-98

Ik weet wel dat als ik mijn pc opstart hij vraagt welk best.systeem ik wil gaan gebruiken, 98 of XP. Maar ik kan nu niet kijken, want ik ben niet thuis. Ik ga er morgen gelijk mee aan de slag. Tot zo ver alvast bedankt.
 
xp-98-xp

Sory, de vraag is nog niet opgelost. Ik klikte op de verkeerde link.
Ik weet nu wel wat ik moet doen, maar mijn diskettestation doet 't niet, dus ik laat het dan maar zo. Of is er soms nog een andere manier ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan