Beste mensen,
Ik ben nu al een tijdje in bezit van een Gainward 9800gt.
Mijn PC start heel stil op, en op het moment dat ik "Welkom" van windows zie begint mijn videokaart een irritant geluid te maken, een soort van hoog, krijsend, piepend geluid.
Op het moment dat ik mijn vinger op de fan houd, is het piepen na 2 sec weg. Dus het ligt niet aan de fan zelf, maar iets ofzo wat hem aanstuurt.
Op het moment dat ik mijn fan speed op 100% zet, is piepend geluid weg, maar wel een vliegtuig die opstijgt.
Mijn kaart zit stevig in het slot en heb deze eens opnieuw ingestoken.
Ik heb ook de nieuwste drivers geinstalleerd, en heel even schakelt hij over naar een reso van 640x480, en toen was piepend geluid weg. maar bij resos hoger als 640x480 is hij er weer :S
Video kaart is idle 37 graden, er zit ook verder niks tegen de koeler aan.
Iemand hier ervaring mee? En ja, ik heb de PCI-E Power van mijn voeding ook op de kaart aangesloten.
Alvast bedankt
Specs:
ASUS P5B Mainboard
OCZ 2x2 GB DDR2 800mhz CL4 reaper kit
Gainward 9800 gt / 1024MB DDR2
Intel Core 2 Quad q6600 2.4 ghz
1TB Samsung 32mb hdd
Antec 550 W voeding.
Ik ben nu al een tijdje in bezit van een Gainward 9800gt.
Mijn PC start heel stil op, en op het moment dat ik "Welkom" van windows zie begint mijn videokaart een irritant geluid te maken, een soort van hoog, krijsend, piepend geluid.
Op het moment dat ik mijn vinger op de fan houd, is het piepen na 2 sec weg. Dus het ligt niet aan de fan zelf, maar iets ofzo wat hem aanstuurt.
Op het moment dat ik mijn fan speed op 100% zet, is piepend geluid weg, maar wel een vliegtuig die opstijgt.
Mijn kaart zit stevig in het slot en heb deze eens opnieuw ingestoken.
Ik heb ook de nieuwste drivers geinstalleerd, en heel even schakelt hij over naar een reso van 640x480, en toen was piepend geluid weg. maar bij resos hoger als 640x480 is hij er weer :S
Video kaart is idle 37 graden, er zit ook verder niks tegen de koeler aan.
Iemand hier ervaring mee? En ja, ik heb de PCI-E Power van mijn voeding ook op de kaart aangesloten.
Alvast bedankt
Specs:
ASUS P5B Mainboard
OCZ 2x2 GB DDR2 800mhz CL4 reaper kit
Gainward 9800 gt / 1024MB DDR2
Intel Core 2 Quad q6600 2.4 ghz
1TB Samsung 32mb hdd
Antec 550 W voeding.