9800 GTX+ fan maakt geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

mun pc'tje met daarin een 9800GTX+ kaartje is een beetje maf aan het doen.
's ochtends bij het opstarten maakt de fan van mijn videokaart een raar geluid, alsof hij ergens tegen aan tikt.

ik heb de kast opengehaald en gekeken of hij ergens tegen aantikt maar ik zie nix. ook heb ik de kaart er uit gehaald en schoon geveegt met een penseel. maar nog blijft hij dit geluid maken.

vreemd genoeg maakt hij dit lawaai alleen 's ochtends bij het opstarten als ik dan de pc een paar keer uit en aan zet is het lawaai weg en komt het ook niet meer terug voor de rest van de dag. de fan draait overigens wel als hij dat geluid maakt.

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

mvg mij.

Het tikkende geluid hoort niet. Heb er zelf geen tikkend geluid in zitten.

Hangt er ook geen stekkertje bij als je de kaart in de pc hebt en de kast gewoon hebt staan?

geen stekkertje te bekennen die los of in de buurt van de fan hangt.

het geluid begon overigens sins kort heb de kaart al een tijdje en tot nu toe nergens last van gehad.

En als je de kaart (Niet te hard !) zachtjes heen en weer schud hoor je ook niks?

neej ik hoor niks.

wel is het heen en weer schudden van mijn kaart 1 van de oplossingen die ik gebruik om het geluid tegen te gaan :P

de andere manieren waarop ik het geluid omzeil zijn herhaaldelijk opnieuw opstarten tot hij stopt met lawaai maken.

een keertje de fan met de hand draaien als hij uitstaat.

beetje stof wegvegen/blazen.

Weet je trouwens wel zeker dat het de videokaart is? En niet dat er iets meetrilt van de kast? Dat heb ik hier namelijk. Zet ik de fan op 100% dan trilt de backplate mee (Komt overigens nouwlijks voor dat die boven de 60% komt)

ik kan niks met 100% zekerheid zeggen maar ik ga er wel vanuit aangezien het geluid veranderd/stopt als ik op de fan van de videokaart druk.

Hallo ,

Volgens mij zit het einde van het fannetje eraan te komen , dat heb ik ook gehad
Maakte eerst een hoop herrie , en toen stond het fannetje stil
Gelukkig had ik mijn hoofdtelefoon niet op en was niet aan het gamen .
Heb toen de kaart eruit gehaald , en aan het fannetje gedraaid ,
wat toen duidelijk was dat ie aanliep .
Ik heb er toen een andere koeler opgezet , zal ik ook doen als ik jou was
vooral met die geweldige kaart zou ik geen risico nemen .

Bijvoorbeeld een van deze ?

http://www.freezinghardware.eu/cat/159/VGA-koelers.html

Groetjes Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan