9800 pro raar geluid?

• Onderwerp starter Onderwerp starter eno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eno

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Als ik mijn pc helemaaal uitzet. En ik hem wil opnieuw starten. Hoor ik van me videokaart een raar geluid.

ALs ik de koeler ga aanraken en hem ene paar keer voorzichtig duw, gaat die raare geluid weg.

win xp sp2
512 mb pc3200
128 mb ati 9800 pro

Waaraan kan die liggen, De videokaart is 2 maanden pas oud. Dus heel vreemd. Kan niet aan de koelpasta liggen toch, dat hij nu al op is.

Misschien je ventilator in onbalans, ik zou er mee teruggaan daar de videokaart pas twee maanden oud is. Als hij nu al vreemd klinkt, kan het best zijn dat over een poosje de waaier helemaal niet draait.

Groeten Oossie

Ik heb hem bij mycom gekocht.

En als ik daar aankom, kan ik dat vertellen, maar als ze hem daar aansluiten, zal hij het vast wel doen. en dan zeggen niks mis mee. snap je

daar zit ik nu mee,

Hij loopt goed, maar als ik me pc uitzet en opnieuw start maakt hij raar geluid.

En soms staat op me scherm, dat me geheugen niet klopt.
En op F2 moet drukken voor dafaults en zo.

Als je denk dat je cooler lawaai maakt en nadat je er voorzichtig op gedrukt hebt het lawaai weggaat lijkt het mij logisch dat het coolertje niet helemaal fris meer is.

Je zal wel een jaar garantie hebben neem ik aan dus je kan het altijd nog even afwachten.
Maar als je naar de winkel gaat met de uitleg die je hier gedaan hebt horen ze je gewoon een nieuwe te geven.

Hallo

Misschien kan ik het beste even bellen, om te vragen.

en dan langs gaan.

in ieder geval bedankt.

Misschien is dat een optie, maar je hebt recht op voledige garantie. Laat je in ieder geval niet met een kluitje het riet insturen. Succes.

Groeten Oossie

Heb ik ook gehad, met mijn sapphire ati 9800pro.
De 2e kaart die ik mee kreeg deed hetzelfde en omdat ik geen zin had in eindeloze discussie en heen en weer gerij heb ik zelf de cooler vervangen voor de zalman vf700Cu, kost alleen wel weer 25 a 30 euro's....
Ik denk dat er een complete serie maandagochtendkaarten is afgeleverd....

ik heb nu ongeveer het zelfde problem van mijn mycom ati radeon 9800 pro kaart

vandaag kwam ik terug naar mij pc en hij maakte ook allemaal vreemde geluiden

nu heb ik de van eraf geschroeft en bekeken maar ziet er nog prima uit, en ik denk ook niet dat het de pasta is aangezien hij ook pas een maandje of 3/4 is.

vreemd, is dit probleem vaker voorgekomen bij ati producten?

en nog enige tips die ik kan gebruiken om dit problem zelf op te lossen?

oh en (ik blijf maar gaan hehe) weet iemand) enige software om de temparaturen van videokaarten te zien. (ik kan het niet vinden in mijn ati tools kit)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Sarvo
Heb ik ook gehad, met mijn sapphire ati 9800pro.
De 2e kaart die ik mee kreeg deed hetzelfde en omdat ik geen zin had in eindeloze discussie en heen en weer gerij heb ik zelf de cooler vervangen voor de zalman vf700Cu, kost alleen wel weer 25 a 30 euro's....
Ik denk dat er een complete serie maandagochtendkaarten is afgeleverd....

Geplaatst door ijskastmagneet
oh en (ik blijf maar gaan hehe) weet iemand) enige software om de temparaturen van videokaarten te zien. (ik kan het niet vinden in mijn ati tools kit)
Je zou eens in Everest kunnen kijken of de temperatuur daar tussen staat.
Ik kan'm bij mij trouwens niet vinden (nVidia), hangt er van af of er een sensor op zit denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan