9800GTX+ SLI doet niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

ik heb een 9800GTX+ van club3D.

nu dacht ik laat ik eens SLI gaan draaien. maar een kameraad van mij wou dat ook doen. hij heeft 2x 9800GTX+ 1tje is van XFX de andere is van MSI. als hij ze in SLI zet dan word de kaart in het 2e slot niet gezien. eerst dacht ik dat het niet werkte als je 2 kaarten van verschillende fabrikanten gebruikt maar na wat zoeken op het internet hoor ik verschillende dingen. hij had toen een nieuwe moederbord gehaalt omdat wss de 2e PCI-e slot kapot was. maar in het nieuwe moederbord worden de kaarten niet tegelijk gezien. nou wil ik dus weten is het mogelijk om SLI te draaien met 2 kaarten van verschillende fabrikanten?

moet ik voor mezelf dus nu 1tje van club 3D halen of mag het ook een ander merk zijn?
en moet ik mijn voeding nog uitbereiden? heb momenteel een Cooler master 520 watt voeding.

owhjah hoe zit het met PCI-e 8x en 16x sloten kan ik SLI draaien als ik 1 videokaart in een 16x slot doe en de ander in een 8x? of kan dat niet?

Laatst bewerkt:
SLI met 2 kaarten van hetzelfde merk heeft de grootste kans op succes.

En je moederbord kan nog zoveel sloten hebben, het moet wel geschikt zijn voor SLI

Ron

welk moederbord raden jullie mij dan aan?
ik heb DDR2 geheugen van 1000MHz en een 775 socket nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan