9800GTX+ welk merk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Legend

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
139
He ik zit met het volgende dillemma, ik wil een SLI opstelling aanschaffen en dacht aan de 9800GTX+ 2x omdat die overal wel goed uitkomen. Mijn probleem was echter het merk, het goedkoopste past me in principe maar ik wil ook kwaliteit. Heb destijds een 8800GT van Club3D gekocht en dat merk zal ik dus nooit meer kopen...

EVGA: Heb ik perfecte ervaring mee, alleen tsjah premium label premium price, imo beste kaartjes maar ook de duurste...
MSI: Nooit gehad, heb begrepen dat de kwaliteit goed is, iemand die dit kan bevestigen?
Gainward: Nooit gehad, en heb weinig over dit merk gelezen. Ben benieuwd hoe de kwaliteit ligt, is dat EVGA/MSI level of neigt dit richting de Club3D en dergelijke
Palit: Klonken mij als budget kaartjes in de oren maar heb er wel veel over gelezen laatste tijd, ze schijnen populair te zijn hoe zit dat met de kwaliteit?
XFX: Nooit gehad, service is ***** begreep ik maar kwaliteit premium, bevestiging graag...?
Gigabyte: Nooit gehad, vind het mooie moederbordjes maar hoe zit het met kwaliteit GRAKAs?

Natuurlijk vergeet ik weer allemaal merken maar deze kwamen bij mij even te boven. Met name de Gainwatrd 9800GTX+ met de alternatieve cooler leek mij wel mooi majah ik weet dus nie hoe het is gesteld met de kwaliteit hiervan, en tsjah ik geef liever 320 euro uit aan een SLI opstelling van Palit als die vergelijkbare kwaliteit heeft als EVGA waar je dan 380-400 euro voor neer moet tellen... zucht

Hoor graag even, Mvg
 
ik zou gaan voor een
Asus
MSI (die heeft leuke OC kaarten)
EVGA
Gainward heeft ook goeie kaarten met goede koeling erop

en met giga-byte en XFX is volgensmij ook niks mis....
 
Allemaal ook goede kwaliteit? Ik bedoel gainward kan een leuke cooler hebben maar EVGA heeft bij mij gewoon DE kwaliteit.

Laat me een voorbeeld geven, met de EVGA 8600GT had ik met CoD2 125 straight FPS, waarbij als ik de max fps waarde op 125 zette hij contenu 125 PRECIES had, wanneer ik de max FPS op 333 zette kwam mn FPS met de 8600GT van EVGA echter niet hoger dan 190.

Met de Club3D 8800GT had ik met CoD2 ook 125 FPS, maar deze haperde dan de hele tijd tussen de 121-124-125. Als ik mijn max fps op 333 zette haalde ik dan ook de 300 (iets in die orde van grootte) maar wat ik hier met kwaliteit bedoel is dus dat hij niet een volledig straight quality framerate levert, die EVGA wel leverde en Club3d dus niet. Daarom is voor mij Club3d echt een beetje een budget merk met een misschien goede prijs-kwaliteit verhouding maar weinig kwaliteit in vergelijking met zelfde kaarten van ander merk.

Gainward vond ik inderdaad een verrassend mooie cooler hebben! en dat voor maar 160 euro :) De XFX was voor 170 al standaard 30 MHz op de core overclocked vond ik ook wel interessant maar die had weer stock cooler. EVGA is mij gewoon te duur, ik wil graag voor een sub 350 euro klaar zijn :) moet namelijk ook nog een moederbordje bij van rond de 100-150 euro wil met het totaal plaatje toch zo ver mogelijk onder de 500 euro blijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan