9800gtx wordt te heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthyssie

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
Hallo,
Ik heb sinds april 2008 een nieuwe pc met:
Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.00 Ghz
8 GB DDR2-800
500GB hdd
Nvidia Geforce 9800gtx
Asus P5K mobo
Windows 7 Ultimate @ Windows Vista Ultimate, dual-boot, allebei 64-bit
Huntkey Green-star 450W

Sinds ik deze pc heb zijn er eigenlijk altijd wel problemen geweest met de videokaart.
Eerst was het zo dat de koeling niet verder dan 50 % ging. Dit is na een aantal updates van de drivers en van rivatuner opgelost, maar toch wordt de 9800gtx te heet.
volgens de site van nvidia en andere forums kan de videokaart rond de 105 graden C worden.
Maar bij mij is het zo dat zodra de kaart bij gamen rond de 70-75 graden komt, wordt het scherm of bruin of blauw of zwart en loopt de pc vast. dit probleem heb ik wel een beetje opgelost door elke keer als ik ging gamen de koeling op 90% te zetten, maar hij maakt dan heel veel lawaai en ik moet het wel elke keer weer aanzetten.
's Zomers als het rond de 25-30 graden wordt in de kamer wordt de videokaart zelfs bij de koeling op 100% nog te heet als ik aan het gamen ben, weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan aanpassen?
Thx!

Laatst bewerkt:
kijk of het koelings blok op de videokaart er wel goed op zit
zo niet kan je het meschien vervangen

kijk of het koelings blok op de videokaart er wel goed op zit
zo niet kan je het meschien vervangen
Hier had ik ook al naar gekeken, maar naar mijn zeggen is er niets mis met de kaart. Hij koelt verder wel goed, het enigste probleem is dat mijn pc al vast loopt als de videokaart rond de 70 graden zit, terwijl hij dit makkelijk aan moet kunnen.

Laatst bewerkt:
test je videokaart in een andere computer

Ik zal kijken of ik nog een ander systeem kan regelen om even te testen. Ik heb nog wel een 2 ghz p4 staan, maar volgensmij kan de 9800gtx niet op dat moederbord, als dat wel kan, zou ik hem dan gewoon kunnen stressen en dan kijken of hij vastloopt?

Ik zal kijken of ik nog een ander systeem kan regelen om even te testen. Ik heb nog wel een 2 ghz p4 staan, maar volgensmij kan de 9800gtx niet op dat moederbord, als dat wel kan, zou ik hem dan gewoon kunnen stressen en dan kijken of hij vastloopt?

ja

Ik heb even gekeken, maar de aansluiting voor videokaart op die Pentium 4 is een AGP, de 9800gtx past daar dus niet op:(

maar stel nou dat het aan de videokaart ligt, wat kan ik dan doen om het op te lossen?

En als het aan het mobo of de cpu oid ligt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan