9in1 Panel en USB/Firewire kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmonninkhof

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2001
Hoi,

Ik heb een vraagje,

Een vriend van mij heb ik onlangs geadviseerd om een USB 2.0 / Firewire kaart te kopen i.c.m. een Sweex 9in1 front Paneel. De USB/Firewire kaart wordt prima door windows XP herkent. Echter wanneer we het 9in1 Paneel aansluiten op de kaart dan geeft Windows wel weer dat er een USB apparaat gevonden is, maar kan vervolgens geen drivers vinden. Verbinden we echter het paneel met de standaard USB 1.0 op het moederbord, dan word het paneel ook herkent en worden de drivers ook nog eens geinstalleerd.

Wat kan er aan gedaan worden om de kaart het paneel te laten herkennen? Het ging er nu net om dat USB 2.0 naar voren werd gebracht i.v.m. de aansluiting van een IPOD Photo.

Wie weet een oplossing?

We hebben al geprobeerd om handmatig de drivers te installeren. --> Generic ICSI .... USB / Fire wire device.

Helaas gaat de installatie hiervan niet goed.

:confused:

Je USB 2 poorten werken verder goed op de pc, dus daar kan het niet aan liggen?

Ja, de usb 2 poorten werken uitstekend en ook de firewirepoorten werken goed. Nu is het wel zo dat de usb / firewire kaart een extra aansluiting heeft voor een voeding. Deze hebben we echter niet aangesloten. Hier staat ook niets over in de handleiding.

Ik kan me ook niet voorstellen dat de kaart het dan wel doet, aangezien de daarvoor benodigde kabel niet bijgeleverd is.

Het panel moet wel aangesloten worden op de voeding naar mijn idee.
De lichtje aan de voorkant (Aktive + Power) horen te branden.

Dat het paneel (panel) aangesloten moet worden op de voeding is naar mijn inzien ook zeer logisch. Dit is dan ook zekers gedaan. Het gaat er echter om dat de Firewire/USB2 -kaart ook nog eens een extra voeding heeft. Deze is nu nog niet aangesloten. Wat mij gewoon verbaast, is dat een muis wel herkent wordt op deze kaart, maar het 9in1 front paneel van Sweex niet!

Als je de handleiding erbij pakt lijkt het zo makkelijk als wat.
Toch zijn er veel mensen die problemen ondervinden met de Sweex multi panel.
Ik heb zelf de 6 in 1 en kreeg deze ook nooit aan de praat.
Tot na een dag of twee spontaan hardware werd herkend en sindsdien de panel vlekkeloos werkt.
Mocht je alle handelingen hebben verricht zoals in de handleiding staat beschreven en de panel werkt nog niet zou ik gewoon teruggaan naar de winkel of contact opnemen met Sweex (voor zover dat gaat lukken).

Beste Frisian,

Bedankt voor de vele reacties.

Uiteindelijk zijn we er toch uitgekomen, althans een ander heeft het voor ons opgelost.

Zoals ik uit eerdere ervaringen met PCI kaarten heb meegemaakt, moet je ze wel eens in een ander PCI-slot stoppen. Daarna werken ze wel goed.

Met het bovenstaande in het achterhoofd is de USB2/firewirekaart verwijderd --> opnieuw opgestart -->
drivers opnieuw geinstalleerd --> kaart ingeplugd --> en weer opnieuw opgestard.

Daarna werden alle drivers juist geinstalleerd van de 9in1 paneel.

Thanx

(edit: fout verwijderd)

Laatst bewerkt:
Mooi om te horen en gelukkig die hij nú wel werkt. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan