$_POST array manupulatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

nl18663

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Hallo,

kan ik los van de forms (text select ed) informatie in de $_POST krijgen voor de volgende pagina die ik aanroep?

Informatie in post stoppe

Mmm.. volgensmij is dat helaas onmogelijk. Ik zal ook niet weten wat het nut er van is omdat je het met gewone variabelen kunt doen.

zoals ik het begrepen had was als je global var uit hebt staan je alleen vars kunt overhevelen van het eene naar het andere php script met $_post $_GET $_SESSION enz... ik wil gebruikmaken van een select die ik disable, maar wel de waarde die hij op dat moment al bezit meenemen naar het volgende script...

Wanneer jij een select-box op disabled zet dan kun je nogsteeds de waarde daarvan opvragen wanneer je het formulier verwerkt.

deze functie gebruik ik ook in de eerste vraag om een naam te selecteren (maar dan niet disabled...) dan :
$put=mysql_query($searchsql) or die ("Query niet gelukt!". mysql_error());
function dropdown1($zoekrow, $item){
$query="SELECT $item FROM verjaardag";
$result=mysql_query($query)or die ("drop1".mysql_error());
echo "<select disabled name=$item value=''>$item</option>";
while ($nt=mysql_fetch_array($result)) {
if ($nt['naam']==$_POST['naam']){
echo "<option value=$nt[$item] SELECTED>$nt[$item]</option>";
}else{
echo " <option value=$nt[$item]>$nt[$item]";
}
}
echo "</select>";

hierna moet je een datum selecteren in het programma en op een knop volgende drukken.
op basis van de geselecteerde gegenvens (naam en geboortedatum) zou ik op de volgnde pagina alle gegevens uit mysql kunnen weergeven om te updaten.

dit werkt als bevenstaande select niet op disabled staat, staat hij wel op disabled geeft hij ook niets door aan POST.

Vreemd naar mijn weten wordt hij nogsteeds meegezonden.

Maak anders een <input type="hidden"> aan met de waarde daarin.

Wanneer jij een select-box op disabled zet dan kun je nogsteeds de waarde daarvan opvragen wanneer je het formulier verwerkt.

Nee, zodra je een input veld op disabled zet worden deze waardes ook niet meegezonden bij submit. Ben laatst ook tegen dit "probleem" gelopen.

Als je het veld wilt laten zien maar niet wilt dat gebruikers het kunnen aanpassen kan je dit op readonly zetten al weet ik niet 100% zeker of dit ook werkt bij select. (Check dit even op www.w3schools.com).

Anders kan je, zoals The Devil zegt, met input type hidden werken _naast_ je select box. Bij eerste submit de waardes van $_POST['selectbox'] :

PHP:
<input type\"hidden\" value=\"" . $_POST['selectbox'] . "\">

Ofzo. :)

Laatst bewerkt:
<select readonly kan helaas niet, dan ben ik genoodzaakt om een hidden mee te nemen!

in iedergeval bedankt voor het mee denken!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan