EDIT:
Laat maar! Is al opgelost!
Hallo,
Deze vraag is eigenlijk meer een wiskundige vraag: "Hoe kan ik de positie berekenen van een MovieClip dat in een andere MC staat die geroteerd is?"
Voor de duidelijkheid, ik heb:
- een vierkant;
- een cirkel IN die vierkant;
- een cirkel BUITEN de twee MC's (op de _root).
Wat is de bedoeling?
In de vierkant staat dus een cirkel(kan in principe op elke plek binnen de vierkant staan). Ik wil dus graag de coördinaten(op de _root zeg maar) van de cirkel berekenen IN de vierkant, zodat ik die andere MC (BUITEN de vierkant) precies op de cirkel kan plaatsen, ongeacht waar die cirkel in de vierkant staat en hoeveel de _rotation van de vierkant zelf is.
Voor alle duidelijkheid: de beginpunt is natuurlijk makkelijk te berekenen, maar de rest weet ik dus niet.
Ik heb al gezocht op Internet maar ik wist niet echt bruikbaar materiaal te vinden(of ik wist niet hoe ik het juist kon toepassen).
Ik kan eventueel wel een bijlage toevoegen voor meer duidelijkheid.
Alvast bedankt!
Laat maar! Is al opgelost!
Hallo,
Deze vraag is eigenlijk meer een wiskundige vraag: "Hoe kan ik de positie berekenen van een MovieClip dat in een andere MC staat die geroteerd is?"
Voor de duidelijkheid, ik heb:
- een vierkant;
- een cirkel IN die vierkant;
- een cirkel BUITEN de twee MC's (op de _root).
Wat is de bedoeling?
In de vierkant staat dus een cirkel(kan in principe op elke plek binnen de vierkant staan). Ik wil dus graag de coördinaten(op de _root zeg maar) van de cirkel berekenen IN de vierkant, zodat ik die andere MC (BUITEN de vierkant) precies op de cirkel kan plaatsen, ongeacht waar die cirkel in de vierkant staat en hoeveel de _rotation van de vierkant zelf is.
Voor alle duidelijkheid: de beginpunt is natuurlijk makkelijk te berekenen, maar de rest weet ik dus niet.
Ik heb al gezocht op Internet maar ik wist niet echt bruikbaar materiaal te vinden(of ik wist niet hoe ik het juist kon toepassen).
Ik kan eventueel wel een bijlage toevoegen voor meer duidelijkheid.
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: