Beste mede programmeurs,
Het volgende stukje code zorgt ervoor dat een rechthoekig balkje alleen op en neer bewogen kan worden met de muis en dat het binnen zelf gedefinieerde grenzen van het venster blijft (het balkje mag niet < 0 zijn (de bovenkant van het venster) en niet > 400 zijn (de ondergrens). Het balkje is onderdeel van een flash spelletje. Wanneer je een niveau omhoog gaat wordt het balkje kleiner. Vandaar ook al die variabelen. En dat is nu juist mijn probleem dat begrijp ik niet. Het gaat om dit stukje code:
toelichting: this = het balkje dat beweegt
0 = de bovengrens
400 = de ondergrens
if (_root._ymouse-(this._height/2)<0) {
this._y = this._height/2;
} else {
if (_root._ymouse+(this._height/2)>400) {
this._y = 400-(this._height/2);
} else {
this._y = _root._ymouse;
}
}
Vraag is eigenlijk of iemand in het normale nederlands kan uitleggen wat er precies gebeurt.
Bvd,
Anton
Het volgende stukje code zorgt ervoor dat een rechthoekig balkje alleen op en neer bewogen kan worden met de muis en dat het binnen zelf gedefinieerde grenzen van het venster blijft (het balkje mag niet < 0 zijn (de bovenkant van het venster) en niet > 400 zijn (de ondergrens). Het balkje is onderdeel van een flash spelletje. Wanneer je een niveau omhoog gaat wordt het balkje kleiner. Vandaar ook al die variabelen. En dat is nu juist mijn probleem dat begrijp ik niet. Het gaat om dit stukje code:
toelichting: this = het balkje dat beweegt
0 = de bovengrens
400 = de ondergrens
if (_root._ymouse-(this._height/2)<0) {
this._y = this._height/2;
} else {
if (_root._ymouse+(this._height/2)>400) {
this._y = 400-(this._height/2);
} else {
this._y = _root._ymouse;
}
}
Vraag is eigenlijk of iemand in het normale nederlands kan uitleggen wat er precies gebeurt.
Bvd,
Anton