A disk read error occured Press Ctrl+Alt+Del

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomboeg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Hallo, sinds vannochtend is de computer van mijn ouders kapot?

Ik krijg dus de error in de titel en niets blijkt te werken. De error kwam zomaar uit het niets. Ik probeerde al SATA-0 te wisselen met SATA-1 maar geen fix. Iemand een idee wat te doen? Al onze dierbare foto's en video's staan op deze computer.

Het is een Optiplex 745 Business Class Windows7 van Dell.

Nieuwe schijf plaatsen en de foto's en video's terug zetten van backup. Maar dat zal wel een utopie zijn ;)

Als een schijf een dergelijke melding geeft is het zaak niets meer met die schijf te doen, anders dan in een andere PC erbij te hangen en proberen zoveel mogelijk te redden. Uiteraard kun je dat ook doen met dezelfde PC nadat er een nieuwe schijf is geplaatst en Windows weer is geïnstalleerd.

Er zijn veel manieren om te proberen die schijf leesbaar te krijgen maar de melding geeft al aan dat de schijf niet meer betrouwbaar is. Als de PC weer draait met een nieuwe schijf kun je hier uiteraard terug komen voor hulp bij het proberen terug te halen van de data op die schijf.

Laatst bewerkt:
Inderdaad wat edmoor zegt. Geeft de harde schijf rare geluiden (tikken/rammelen in een terugkerend tempo)?

We hebben een monteur erbij gehaald. Iedereen bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan