A disk read error occurred

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
In de afgelopen tijd is het al een aantal keer gebeurd dat ik bij het opstarten van mijn PC de melding kreeg van "a disk error occurred. Daarachter stond dan "press Ctl/alt/delete to restart". Ik kreeg mijn PC dus niet aan de praat.Het maakte niet uit hoe vaak ik het deed iedere keer kwam mijn PC met dezelfde melding. Vanavond heb ik iets in mijn BIOS veranderd. De floppy drive heb ik als disabled aangeduid. Toen ik daarna mijn PC opstartte kreeg ik gelukkig de keuze uit Windows XP en Windows Vista. Dus daarom kan ik deze melding in Helpmij doen. Heeft iemand een idee hoe ik met de melding van de disk read error moet omgaan?

Ik heb er geen flauw idee van wat er aan de hand was, wél weet ik dat het niet zomaar kan zijn gebeurd (m.a.w. gisteren deed íe het nog goed en vandaag kwam die melding), zónder dat jij of een ander iets aan de machine (configuratie) hebt veranderd. Dé hamvraag is dus: wát is er aan het systeem veranderd, kort voordat het probleem zich voordeed?

Het is inderdaad vreemd dat zoiets spontaan ontstaat. Er is in mijn systeem helemaal niets gewijzigd. Het vreemde is wel dat na gisteren mijn PC weer op een normale manier opstart. Ik snap er helemaal niets meer van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan