A disk read error occurred

Status
Niet open voor verdere reacties.

phanz

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Hallo helpmij vrienden,

Ik zit echt helemaal in de knoop met mijn computer.
Ik zal het vanaf het begin vertellen hoe het is gelopen.

Dinsdag avond was ik voor de verandering is een spelletje aan het spelen ( call of duty 4 ).
Normaal heb ik nooit problemen als ik dit speel maar vandaag ging het helemaal mis.
Ik was lekker aan het knallen en had muziek aan gewoon relaxt met wat vrienden.
Plots sloeg alles vast mn game freezde helemaal en ik kon niks meer doen.
Ik dag nou oke ik restart mijn computer wel even.
Dus ik herstart mijn computer krijg ik de melding van "A disk read error occurred. Pres ctrl alt del to restart".
Ik heb toen een paar keer dat geprobeert maar ik bleef die error krijgen. Na flink te hebben gevloekt heb ik maar besloten een nieuwe OS op mn computer te zetten en al mijn partities te verwijderen. Ik heb toen windows7 ultimate geinstalleerd en dat lukte gewoon zonder probleem. Woensdag avond stonden de basis programmas weer op mijn computer maar ik was wel alles kwijt nu heb ik een back up van een maand oud dus zo erg was het ook weer niet. Een vriend van me belde me op en vroeg of ik zin had om een spelletje te spelen dus ik starte call of duty 4 op en speelde net als eerst weer even en na een half uurtje te hebben gespeelt sloeg hij weer vast en ik kreeg precies de zeflde error als eerst "A disk read error occurred. Pres ctrl alt del to restart". Ik ben toen uit frustratie maar naar bed gegaan en probeerde het s'ochtends maar weer is om mijn computer aan te krijgen. Ik heb hem toen aan gekregen zonder problemen windows gaf alleen wel de melding dat ik mijn computer niet goed had afgesloten. Ik heb toen maar geen call of duty 4 gespeelt. Vandaag heb ik Call of duty 2 geinstalleerd om te kijken of ik na een tijdje het zelfde probleem zal krijgen. en ja hoor na een tijdje te hebben gespeelt kreeg ik ook hier de error.

Zelf denk ik dat er wat mis is in mijn bios. Ik heb mijn CMOS er al uit gehaald er opnieuw in gedaan maar dat haalde niks uit. Ik heb ook al een Fout controle uit gevoerd op mijn hardeschijf.

Ik studeer zelf momenteel ICT maar ik snap er even niks meer van. Ik zal hier onder mijn computer specs neer zetten en ik hoop dat iemand hier een oplossing heeft. Ik heb er ook al aan zitten denken om een nieuw moederbord te kopen of een nieuwe hardeschijf maar ik denk dat het optelossen valt.

Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9450 @ 2.66GHz (4 CPUs), ~2.7GHz
Memory: 4096MB RAM
Hard Drive: 750 GB Total
Video Card: ATI Radeon HD 4870 X2
Monitor: Ilyama E2407HDS
Sound Card: Luidsprekers (SB X-Fi Xtreme Audio)
Speakers/Headphones: Steelsound 5H2V
Keyboard: Razer Lycose
Mouse: Logitech G5
Mouse Surface: Steelseries 5L
Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_rtm.090713-1255)

Nee ik speel het niet vanaf de CD ( dat is bij de meeste multiplayer spellen niet nodig )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan