a-drive kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Heb een nieuwe computer. Als ik er een diskette in doe en in verkenner op 3,5 inch-diskette klik krijg ik de melding die je krijgt als je er geen diskette in zou hebben gedaan. Er wordt echter niet gezocht (hoor ik aan het geluid). Als ik via SYSTEEM het diskettestation verwijder (installatie ongedaan maken), dan wordt deze door win xp pro wel weer herkend en toegevoegd als nieuwe hardware. Daar kan ik dan uit concluderen dat ie wel goed aangesloten is (toch?). Maar toch wordt de diskette niet gelezen. Is het mogelijk dat ik ergens (per ongeluk) in de bios de werking van het diskette station heb uitgezet? Hoe kan ik zeker weten dat het ding kapot is? Bij DEZE COMPUTER is wel de 3,5 inch-diskette te zien.
 
Werkt hij alleen bij die ene diskette niet of bij alle niet, anders als het bij die ene is zou ik denken dat je het beveiligings-schuifje ff moet schuiven
 
Ik had al expres met 10 diskettes uitgeprobeerd om de kans heel erg klein te laten worden dat ik met een foute diskette te maken had. Diskettes werkten in andere pc wel. Dus dat is uitgesloten.
 
is het echt niet mogelijk dat ik de werking van de diskette-drive in de bios uitgeschakeld heb?
 
Wat voor volgorde je ook kiest, volgens mij staat de A-Drive altijd in het rijtje vermeld al staat hij onderaan in het rijtje.

Probeer anders een A-Drive uit een andere pc, dan weet je het zeker of hij stuk is.

En je zal niet de eerste zijn hoor met een nieuwe A-Drive die stuk is.

groetjes speedtouch
 
Ik zou niks zelf gaan proberen. Op een nieuwe pc zit toch garantie, gewoon terug naar de winkel.
 
ik ga morgen terug.. maar ik dacht: straks kun je dat in de bios uitzetten ofzo.. en dat staat dan natuurlijk niet zo intelligent als ik dat (per ongeluk) gedaan heb...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan