A href

Status
Niet open voor verdere reacties.

smapat19

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Allen,

Ik heb in mijn html de volgende code geplaatst:

<p align="center">
<A href="http://www.bbtravel-tours.com/data/index.asp" target="_blank">Klik hier om te boeken</A>
</p>

Op zich niets mis mee (of ik ben blind).
Het rare is dat deze link wit (en dus onzichtbaar) wordt als ik er eenmaal op geklikt heb.

Weet iemand hier de oorzaak van?

Alvast bedankt.

Gr,

dat heeft denk ik meer te maken met de style van de link. het kan op 3 manieren zijn gemaakt:

1. body
HTML:
<body link='#ffffff' vlink='#ffffff' alink='#ffffff'>
2. style in html
HTML:
<style>
<!---
a.link:visited { ..... }
-->
</style>
3. in los CSS document
PHP:
/* voorbeeldje: */
a.link { font-family: Tahoma; font-size: 16px; text-decoration: none; color: #999999; }
a.visited { font-family: Tahoma; font-size: 16px; text-decoration: none; color: #888888; }
a.hover { font-family: Tahoma; font-size: 16px; text-decoration: none; color: #555555; }

het ligt een beetje aan wat je hebt gebruikt, maar daar moet je maar even naar kijken.

Laatst bewerkt:
Ik denk ook aan het stylesheet, maar het gaat wel om a:active :)
PHP:
<style type="text/css">
 a:active { color: white;}
 a:active { color: #ffffff;}
 a:active { color: #fff;}

a:active { color: #f90;}
</style>

<p align="center">
<A href="http://www.bbtravel-tours.com/data/index.asp" target="_blank">Klik hier om te boeken</A> 
</p>
In dit voorbeeld wordt een aktieve link oranje, maar er staan drie voorbeelden boven waarbij het wit zou worden.

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
Allen,

Nu ben ik niet zo een expert in html, maw ik snap niet waar jullie het over hebben.
Ik heb hetzelfde stukje code op een ander pc geprobeerd, en daar wordt de link geen eens zwart, maar blijft wit (dus onzichtbaar).

Ik snap nog steeds niet wat er verkeerd gaat.

graag jullie hulp.

gr,

okay

probeer dit eens. Sla onderstaande code eens op als bla.html (ofzo) en open m eens. Welke kleur heeft de link? En als je er met je muis overheen gaat? En als je geklikt hebt?

bla.html:
HTML:
<html><head>
<style type="text/css"> 
 a:active { color: #999999;} 
 a:hover { color: #ff9900;}
</style>
</head>
<body>
<a href='#'>test</a>
</body>
</html>

Ok nu is het duidelijk.

Hartelijk dank allen. Ik kan nu eindelijk verder.

gr,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan