a virus was found !?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

aleks

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
167
lotgenoten,

ik heb nu voor de 2e keer een mededeling ontvangen dat ik een email verstuurd zou hebben met een virus, maar ik zat in het buitenland en heb helemaal geen email vestuurd. Kennelijk wordt mijn emailadres misbruikt op de een of andere manier. Ik heb het waarschuwings-bericht hieronder geplakt. Kan ik nu ergens achterhalen waar of bij wie de fout zit ?


A virus was found in an email that was sent from this address. The email was discarded undelivered.

Virus information:
Exploit-MIME.gen.exe

Received from IP address 209.150.128.162 (orion.host4u.net)
>From "<alex.32ifj070730zzgu1wu789buc6c@zend.nu>"
To "<karin@bcm.nl>;"

This is the header from the original message:
Received: from orion.host4u.net ([]) by smtp.bcm.nl (BCM) with ESMTP id EDG73973 for <karin@bcm.nl>; Wed, 07 May 2003 18:25:32 +0200
Received: from mail.doggy.net (ud-c-c8d5.adsl.wanadoo.nl [81.68.230.213]) by orion.host4u.net (8.11.6/8.11.6) with SMTP id h47GPJn27745 for <infodog@doggy.net>; Wed, 7 May 2003 11:25:20 -0500
Message-Id: <200305071625.h47GPJn27745@orion.host4u.net>
From: "alex.32ifj070730zzgu1wu789buc6c"<alex.32ifj070730zzgu1wu789buc6c@zend.nu>
To: infodog@doggy.net
Subject: Fw: goldfish
Date: Wed,07 May 2003 18:25:21 PM
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative; boundary=jlwsmsn
 
dat is een exploit waar o.a W32/Badtrans@MM, W32/Nimda.gen@MM, en W32/Klez.gen@MM. gebruik van maken.

Scan is met www.housecall.nl en meld ons even welke virussen er gevonden worden (de namen)
 
aleks,

Als er niets gevonden wordt met housecall, dan heb je geen virus.
Het is waarschijnlijk iemand die besmet is en die jou in zijn adressenboek heeft. Er worrden dan virussen gestuurd vanaf zijn computer en het virus pakt dan een willekeurige naam van zijn adresboek. En dat ben jij dan toevallig.

Mocht je meer willen lezen over de groep van virussen die tot de Exploit-MIME.gen behoren lees dit dan:

http://vil.nai.com/vil/content/v_99273.htm
 
virus ?

Lotgenoten,

bedankt voor jullie reacties,
zelf gebruik ik Norton Antivirus van Norton SymtemWorks versie 2001.4,
NAV had geen virus aangetroffen.
Verder heb ik inmiddels de computer laten scannen door Housecall bij Tiscali,
ook geen virus gevonden.
Is nou nog te achterhalen wie dat virus wel op zijn computer heeft en waar gebruikt gemaakt wordt van 1 van onze emailadressen ?
 
Nee aleks,
Het is niet te achterhalen.

Je zou nog rechts kunnen klikken op het mailtje en dan naar de bron kunnen kijken, maar meestal kom je er ook niet achter op die manier.
 
Laatst bewerkt:
Re:

Hallo,

Ik heb het zelfde probleem gehad als jouw.
Meerdere emailtjes per dag met het Klezh@mm virus die
"undeliverabel" waren.
Norton antivirus en housecall vonden niets.
Waarschijnlijk heeft Windows update naar IE 6 service-pack 1 geholpen want het probleem is bij mij verholpen.
Misschien iets voor jou?
 
nog niet opgelost

Lotgenoten,

ik heb mijn computer verschillende keren - uitgebreid -gescand, met Housecal op Tiscali en met mijn eigen AntiVirusProgramma van Norton, steeds werd er niets gevonden, maarik krijg nog wel zo af en toe een bericht van die zogenaamde "Postmaster" dat er een bericht met een virus is aangetroffen. Ik denk dus dat ik maar lijdzaam moet afwachten totdat de echte --> foute <-- computer platgaat, of is toch nog te achterhalen waar --> IP address 209.150.128.162 uithangt ?
 
Re

Hallo Aleks,

Als "tijdelijke" oplossing kun je het programma mailwasher installeren en gebruiken voordat je je mail via outlook ophaalt.
Selecteer je email, wat je wel en wat je niet binnen wil krijgen, plaats vinkjes bij bouncen, blacklist en delete voor diegene die je niet wilt en druk daarna op process mail. misschien dat dat iets helpt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan